וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "דחינו את ההצעה המצרית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2009 / 9:21

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי בשיחות עם המצרים הביע הארגון התנגדות לרגיעה ארוכת טווח ולהצבת כוח בינלאומי ברצועה. עם זאת, מצרים העניקה לצדדים 48 שעות להשיב להצעה

"חמאס דחה את ההצעה המצרית להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל" - כך דיווח (שני) גורם בכיר בחמאס לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. "יש עדיין פרטים רבים המצריכים דיון על מנת שנוכל לומר שגיבשנו הסכמה עקרונית", הוסיף.

מקור בארגון מסר לעיתון כי הפגישה שנערכה אתמול בין משלחת חמאס לבין ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ארכה שעתיים וכי סוגיית הפסקת האש ארוכת הטווח היא אחת הנקודות שלחמאס היתה הסתייגות לגביה, "הסוגיה מצריכה דיון מפורט. מדוע תקופת הרגיעה לא יכולה להיות חצי שנה או שנה?!", שאל.

הגורם הבכיר הסביר כי לחמאס יש הסתייגות נוספת גם מהצבת כוחות בינלאומיים ברצועה וגם מהסעיף הנוגע לנסיגה הישראלית ממנה. "האם מדובר בנסיגה מלאה או האם ישראל תישאר בנקודות אסטרטגיות מסוימות?", אמר. בנוסף ציין כי הסעיף הנוגע לשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות אינו ברור.

במקביל, בכיר בחמאס מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי המגעים עם מצרים עדיין נמשכים. "קיימות מספר בעיות שניתן לפתור אותן במשא ומתן", אמר. במקביל סיפר יו"ר ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט המצרי ושגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, כי מצרים העניקה לשני הצדדים ארכה של 48 שעות להשיב סופית על ההצעה".

אמש דיווחה רשת הטלוויזיה 'אל-ג'זירה' כי בשיחות בין משלחת חמאס לבין הבכירים המצרים בקהיר בנוגע להצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, "חלה התקדמות". הרשת דיווחה כי משלחת חמאס דרשה שישראל תפסיק ראשונה את האש, תיסוג מעזה, תסיר את המצור ותפתח את המעברים ורק לאחר מכן יסכים חמאס לפתוח במגעים לרגיעה חדשה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully