וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "נערכים לגל תביעות נגד קציני צה"ל"

עדי שמחוביץ

11.1.2009 / 20:46

היועץ המשפטי לממשלה התייחס לפעולת צה"ל ברצועת עזה והדגיש שישראל מוכנה להתמודד עם ההשלכות המשפטיות של המבצע

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אמר הערב (ראשון) כי במשרדו נערכים להתמודד עם ההשלכות המשפטיות הבין לאומיות של פעילות צה"ל ועם תביעות אפשריות כנגד אישים ישראלים. מזוז הוסיף כי "על פעילות של צה"ל יש תחקירים לא מהיום והדברים נבחנים. אני מניח שבעקבות האירועים בעזה הפעילות במשרדנו תצטרך להיות אינטנסיבית וממוקדת".

מזוז הדגיש שכל השאלות האתיות שעולות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" עלו כבר בזמן מלחמת לבנון השנייה. "יש הנחיות כלליות ברורות לגבי סיכול ממוקד, פגיעה באזרחים וכדומה ויחד עם זאת מתעוררות גם שאלות פרטניות שעלו בשבועיים האחרונים", פירט.

עוד התייחס מזוז להפצצת בית הספר של אונר"א בשבוע שעבר והדגיש שצה"ל לא יורה במכוון על מטרות אזרחיות. לדבריו, "אנו לא יורים במטרה לפגוע בבית ספר עם 150-200 תלמידים. השאלה היא לא שאלה אם מותר או אסור לפגוע, ברור לכולם מה מותר ומה אסור. יחד עם זאת קורות תקלות ויש טעויות. אנחנו לא בקוקפיט של המטוס ולא בצריח של הטנק. הכללים ידועים היטב לכל הגורמים במערכת, הפרקליטות הצבאית יושבת בחדר המבצעים ומאשרת כל מטרה ובשאלות עקרוניות מקיימת התייעצות, אך בסופו של דבר ההחלטות בשטח הן של הדרג הצבאי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully