וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ועדת הבחירות תפסול את בל"ד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2009 / 20:20

במפלגה טוענים כי 26 מבין 37 חברי ועדת הבחירות תומכים בבקשה לפסילה. בל"ד: "זה ניסיון של הפשיזם לחסל את הדמוקרטיה"

ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת צפויה לפסול מחר (שני) את מפלגת בל"ד מהשתתפות בבחירות הקרובות לכנסת. כך דיווח הערב האתר הישראלי-ערבי "אל-ערב". לפי הדיווח, 26 מבין 37 חברי הוועדה תומכים בהצעה לפסול את בל"ד, בהם גם שמונת נציגי מפלגת קדימה.

לאחרונה הוגשו לוועדת הבחירות המרכזית מספר בקשות לפסול את בל"ד, אחת מהן מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" שטענה כי "בל"ד תומכת באויביה של ישראל". הנציגים היחידים שיתנגדו להצעה צפויים להיות נציגי המפלגות הערביות, נציגי מפלגת מרצ, ונציגי מפלגת העבודה.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר לוואלה! חדשות כי "באווירה של מלחמה והסתה נגד הציבור הערבי איננו סומכים על חברי הוועדה. המערכת הפוליטית הישראלית מיוצגת היום על ידי ליברמן. בקשת הפסילה היא ניסיון של הפשיזם לחסל את הדמוקרטיה. אנחנו מייצגים את הדמוקרטיה, ואילו ליברמן ודומיו מיצגים את הפשיזם".

ח"כ זחאלקה הבהיר כי החלטת נציגי קדימה להצביע בעד פסילתה של מפלגתו מעידה כי "אין הבדל בין הטרנספר של לבני לזה של ליברמן". לדבריו, בכוונת מפלגתו להמתין להחלטת הוועדה ולאחר מכן לבחון את צעדיה הבאים.

בקדימה אישרו כי נציגיה יתמכו בפסילת בל"ד. מהמפלגה נמסר כי, "כוחה של דמוקרטיה אינו רק במתן ייצוג למיעוטים החיים בתוכה, אלא גם מחויבותה להתגונן מפני אלה המבקשים לנצל את החירות שבה מלהשמידה. תנועת בל"ד חותרת לפגיעה בצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית והפיכתה למדינת כל ישראל – דבר המנוגד בתכלית למגילת העצמאות. תנועת בל"ד גם ממשיכה להוקיר את מייסדה, עזמי בשארה, שפעל ופועל עם הגרועים שבאויבינו נגד מדינת ישראל".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully