וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "יש התקדמות במו"מ להפסקת אש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2009 / 7:07

רשתות הטלוויזיה הערביות מדווחות כי חלה התקדמות בשיחות בין בכירים מצרים לחמאס. לבני הביעה דאגה מבעיית ההברחות

שרת החוץ ציפי לבני התייחסה הבוקר (שני) לנושא מניעת ההברחות לרצועת עזה, שעשוי לעמוד בראש הסכם הפסקת אש בין ישראל לארגון חמאס. בראיון לקול ישראל אמרה לבני כי "האחריות שלנו היא לברר האם אפשר לשדרג את הביצוע שקיים היום ואת היעדר מניעת ההברחות כפי שהיינו רוצים לראות גם מהצד המצרי, גם לקבל התייחסות בינלאומית שהיא מעבר למצרים".

לבני הוסיפה כי "יש היום פעילות בינלאומית ענפה שישראל נמצאת בתהליך של כניסה אליה, על מנת לגייס גם את אלה לעצור את ההברחות עוד לפני שזה מגיע למצרים. יש כאן אופציות שונות ומחובתנו כלפי אזרחי ישראל לבדוק את כל האופציות, כי גם לאופציות האחרות יש מחירים אחרים".

רשת אל-ג'זירה דיווחה אמש כי בשיחות בין משלחת חמאס לבין הבכירים המצרים בקהיר בנוגע להצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, "חלה התקדמות כלשהי". בכירי חמאס, שהגיעו בסוף השבוע לקהיר, עזבו מוקדם יותר את מצרים. שניים מהבכירים, ג'מאל אבו האשם וסלאח ברדוויל, הגיעו לדמשק כדי לדון ביוזמה עם הנהגת חמאס בסוריה.

מוקדם יותר אתמול נפגשה המשלחת עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ודנה עמו בהצעה המצרית להפסקת אש. בפגישה השתתפה גם משלחת טורקית. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי משלחת חמאס דרשה שישראל תפסיק ראשונה את האש, תיסוג מעזה, תסיר את המצור ותפתח את המעברים ורק לאחר מכן יסכים חמאס לפתוח במגעים לרגיעה חדשה עם ישראל.

בתוך כך, רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מוסתקבל" דיווחה אתמול כי קיימת הסכמה עקרונית בין מצרים, חמאס וטורקיה על הצבת משקיפים טורקים בגבול בין עזה למצרים. רשת "אל-ערבייה" דיווחה מוקדם יותר כי גם יועצו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, השתתף בשיחות בקהיר בין משלחת חמאס לבין הבכירים המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully