וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכמה להצבת משקיפים טורקים בגבול עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2009 / 14:41

רשת טלוויזיה לבנונית דיווחה כי מצרים וחמאס הביעו את הסכמתן העקרונית להצבת כוח טורקי ברפיח שיפקח על מעבר הגבול

רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מוסתקבל" דיווחה היום (ראשון) כי קיימת הסכמה עקרונית בין מצרים, חמאס וטורקיה על הצבת משקיפים טורקים בגבול בין עזה למצרים. רשת "אל-ערבייה" דיווחה מוקדם יותר כי גם יועצו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, השתתף בשיחות בקהיר בין משלחת חמאס לבין הבכירים המצרים.

הדיווח משקף שינוי מהותי בעמדותיהן של מצרים וחמאס בכל הנוגע להצבת כוחות בינלאומים ברפיח. שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט דחה אתמול את היוזמה להצבת משקיפים בינלאומיים בגבול בין עזה למצרים. "איש לא מדבר על כוחות בינלאומיים במצרים. אנחנו מדברים על הסדרים ואמצעים. לא יהיו שום כוחות בינלאומיים מסוג כלשהו בצד המצרי של הגבול", אמר שר החוץ המצרי. גם חמאס הודיע כי הוא מתנגד להצבתם של משקיפים בינלאומיים ברצועה. "לא נוכל לקבל כוחות בינלאומיים ברצועת עזה משום שמטרת נוכחותם תהיה ביטחונם של הישראלים ולא של העם הפלסטיני", אמר בכיר חמאס מוחמד נזאל לרשת "אל ג'זירה".

אתמול דיווח ה"טיימס" הבריטי כי לפי יוזמה חדשה להפסקת אש בעזה, תשלוט הרשות הפלסטינית בגבול בין עזה למצרים, ואילו במעבר כרם שלום ובמעבר רפיח ישהו פקחים טורקים וצרפתים. כך ניתן יהיה לפתוח את מעברי הגבול לראשונה מאז תפס חמאס את השלטון בעזה ביוני 2007.

לפי הדיווח, דיפלומטים העלו את היוזמה לאחר שישראל וחמאס סירבו לקבל את החלטת האו"ם הקוראת להפסקת אש מיידית. התכנית נמצאת במשא ומתן כחלק מהיוזמה המצרית עליה הכריז חוסני מובארק, אולם היא ניצבת בפני מספר בעיות, אחת מהן היא סירוב חמאס להצבת כוח בינלאומי בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully