וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נחוש לפתור את המשבר בעזה"

טלי גולדשטין

11.1.2009 / 14:54

נשיא ארה"ב הנבחר אמר כי יתערב במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים מיד עם היכנסו לתפקיד. על אירן: "נאמץ גישה חדשה"

ברק אובמה, נשיאה הנבחר של ארצות הברית, אמר היום (ראשון) כי יתחיל לפעול למען שלום במזרח התיכון מיד עם השבעתו לנשיא. לדבריו, הסכסוך בעזה מדגיש את מחויבותו לפעול בנושא מהר ככל האפשר. "הסיבה שכה חשוב לארה"ב להתערב במשבר היא שיש צורך בצד שלישי בו כולם בוטחים ושרוצה לראות תוצאה הוגנת בסוגיה", אמר הנשיא הנבחר בראיון שישודר בהמשך היום ברשת ABC.

לדברי אובמה, מוות אזרחים משני צדי המתרס הוא דבר "שובר לב". "זה רק גורם לי להיות נחוש יותר בדעתי לנסות ולפתור את המשבר הממשיך מזה עשורים", הוסיף.

אובמה גם התייחס ליחסים בין וושינגטון וטהרן טאמר כי הוא יאמץ גישה חדשה לגבי אירן ש"תדגיש מחד את הכבוד שהוא רוחש לעם האירני, ומאידך תפרט את הציפיות שיש לו ממנהיגי המדינה". לדבריו, "עלינו לאמץ גישה חדשה. עמדתי היא יש להתחיל בהידברות".

"אירן מהווה את אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים מול הממשל החדש", אמר אובמה. לדבריו, הוא מודאג מתמיכת אירן בארגון חיזבאללה, הפועל בלבנון ומשאיפתה הגרעינית, שעלולה לעורר מרוץ חימוש במזרח התיכון .

לדברי אובמה, הגישה החדשה תכלול "שליחת מסר כי אנו מכבדים את שאיפות העם האירני, אך במקביל יש לנו ציפיות מסוימות לגבי כיצד על מדינה המעורבת בזירה הבינלאומית צריכה להתנהל". עוד אמר הנשיא הנבחר כי הוא מוכן להציע לאירן תמריצים כלכליים על מנת לעצור את תוכנית הגרעין האירנית, אך אמר גם כי הוא מוכן להקשיח את הסנקציות המוטלות עליה אם לא תשתף פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully