וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מקרבת את תושבי עזה לחמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.1.2009 / 13:42

עיתונאי עזתי סיפר על המציאות החדשה ברצועה: "ישראל עודדה את התושבים לפנות למלחמה במקום לשלום. החיים שלנו בזבל"

"ישראל מעודדת את תושבי רצועת עזה לפנות לכיוון מלחמה ונקמה במקום לשלום", סיפר לוואלה! חדשות עיתונאי פלסטיני מעזה, שביקש להישאר בעילום שם. "המלחמה הזו תגרום לפלסטינים להיות קיצוניים יותר ולתמוך עוד יותר בחמאס", הוסיף. "תושבי עזה מרגישים שאין להם מה להפסיד יותר ולפיכך הם יצטרפו לחמאס. החיים שלנו בזבל, אין לנו בשביל מה לחיות, ולפיכך רבים יעדיפו נקמה".

העיתונאי סיפר על הייאוש של תושבי הרצועה ועל כך שנטשו את אמונתם בשלום: "רבים מעודדים כעת את חמאס. אנשים פה סובלים מאד וקשה להם. והם אומרים כי ישראל אינה מבחינה בין חמאס לבין אזרחים חפים מפשע. אחרי שהם רואים ילדים, נשים וזקנים מתים, הם אומרים שהמלחמה אינה נגד חמאס אלא נגד כל העם הפלסטיני".

לדבריו, אם בעבר היו פלסטינים שהתנגדו לירי הרקטות לעבר ישראל, הרי שהיום הם תומכים בכך ואף שמחים על כך. "הפלסטינים אומרים: לא נשב בחיבוק ידיים וטוב שמישהו יכול להגן עלינו", סיפר. יחד עם זאת, העריך כי בבחירות הבאות חמאס לא יזכה לרוב. "הם אמנם יתחזקו בגלל המלחמה, אבל לא יקבלו רוב".

"תושבי עזה רק רוצים שהמלחמה תסתיים בכך שנרוויח דבר מה תמורת המחיר הכבד ששילמנו", הוסיף. "אנשים מוכנים לסבול עוד כמה ימים ובלבד שיושגו הישגים כגון פתיחת המעברים והסרת המצור. אנשים רוצים חיים נורמליים".

בתגובה לטענות לפיהן חמאס עושה שימוש בילדים כמגנים אנושיים, השיב: "זהו שקר וכזב. כל המשפחות השלמות שנהרגו בעזה הן עדויות לכך. הן לא גרו ליד חמושים פלסטינים. אף אחד לא ירה מתוך הבית שלהם. אני אישית לא אסכים לתת את הילד שלי להגן על חמוש אפילו אם הוא יחזיר לי את כל ירושלים. ילד יקר לערבי כפי שהוא יקר ליהודי. איך יתכן שאמא וילדיה נהרגים בזמן שהם ישנים? חמאס היה אצלם בדירה?!".

העיתונאי, תושב עזה, סיפר כי מזה 15 יום אין חשמל ואין מים במרבית חלקי הרצועה. "לא ישנו כבר 15 ימים. אנחנו מתקלחים פעם בשבוע עם מים שאותם אנו מביאים עם דליים ממקומות שיש בהם מים. ארבעת הילדים שלי מפוחדים עד מוות. כל היום הם בוכים, צועקים ושואלים מדוע היהודים מפגיזים. לפני כמה ימים הבית שלי חטף רסיסים מהפגזה אחרת. הרי אם הייתי נהרג, צה"ל היה אומר שנהרג מחבל. ואני איש שלום".

"הרבה שנים אני עיתונאי, ראיתי הרבה דם והרבה אסונות, אבל הפעם ישראל השתגעה", פסק. "פעם ישראל הפגיזה אזורים בצפון הרצועה שבהם פעלו מבוקשים. היום היא מפגיזה בתים של חפים מפשע, של אנשי שלום. בסוף תסתיים המלחמה וישראל לא תשיג בה שום הישג פוליטי בה. ישראל תיכשל, והפלסטינים יהפכו לקיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully