וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: לשחרר את מאיר אברג'יל למעצר בית

עדי שמחוביץ

11.1.2009 / 13:14

מכה לתביעה: ביהמ"ש קבע כי מכיוון שהתשתית הראייתית נגד אברג'יל אינה איתנה, יש לשחררו למעצר בית. אחיו יצחק יישאר במעצר

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ראשון) כי יש לשחרר את העבריין מאיר אברג'יל למעצר בית. נגד מאיר אברג'יל ואחיו יצחק מתנהל הליך הסגרה לארצות הברית, שם הם מבוקשים בגין חשד לחברות בארגון פשיעה. בית המשפט קבע שביצוע ההחלטה יעוכב למשך 48 שעות, על מנת לאפשר למדינה להעלות טיעונים נגד שחרורו.

בהחלטת השופט בעניינו של מאיר אברג'יל נכתב בין היתר, כי מכיוון שלמאיר עבר פלילי רחב מחוץ לישראל ונוכח פעילותו הבינלאומית, קיים חשש הימלטות. "עם זאת, התשתית הראייתית בעינינו של מאיר אינה איתנה. לפיכך יש מקום לאפשר חלופה במעצר בית מלא עם בידוק בטחוני", נכתב.

השופט קבע כי יצחק אברג'יל, אחיו של מאיר, יישאר במעצר. "ליצחק אברג'יל עבר פלילי משמעותי מאוד בעבירות סמים, אלימות, שוד וקטילת אדם", כתב השופט. "הוא ישב שנים רבות בכלא, ולנוכח נתונים אלה קיימת עילת מעצר בשל מסוכנות וחשש להימלטות ואין מקום לחלופת מעצר". עוד קבע השופט כי לנאשם נוסף בפרשה, ישראל אוזיפה, תיבחן אפשרות לחלופת מעצר. ששון בארשי, עצור נוסף בפרשה, יישאר גם הוא במעצר עד תום ההליכים.

"למאיר אין יד ורגל בפרשה"

מאיר אברג'יל אמר לאחר הדיון כי הוא אינו מרוצה מהחלטת בית המשפט, מכיוון שמדובר בשחרור חלקי "יש כאלה שעדיין עצורים" הוא אמר. עורך דינו אבי עמירם היה קצת יותר מרוצה: "במשך חודשים ארוכים פעלנו חזור ושנה ולמעשה אין שום הצדקה להארכת המעצר. לאחר דיון ממושך שבו בית משפט עיין בכל הראיות הוא הגיע למסקנה שאין טעם לעצור את מאיר. אין לי ספק שלהחלטה הזאת תהיה הקרנה והשפעה על ההחלטה הסופית להסגירו, זאת משום שמדובר בפרשה ממחוזרת שלמאיר אין יד ורגל בה".

עורכי הדין שרון נהרי ואביגדור פלדמן המייצגים את שני האחים אברג'יל אמרו לאחר הדיון כי "אנחנו שמחים על השחרור של מאיר. זו רק התחלת המאבק ובסופו של דבר אנו מאמינים שהוא לא יוסגר. מאידך, צר לנו על ההחלטה כנגד יצחק אברג'יל להשאירו במעצר, זאת מכיוון שמדובר בפרשיות שמרביתן זהות. נגיש ערער לבית משפט עליו".

עורכי הדין תמיר סמנס ושחר חצרוני, המייצגים את הנאשם ישראל אוזיפה אמרו כי "שחרורו של ישראל היום הוא צעד ראשון, שתקוותנו שהוא יוביל לכך שהוא לא יוסגר בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully