וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס לשעבר נגד "פשעי חיל האוויר"

ינאי ישראלי

11.1.2009 / 11:58

מספר פעילי שמאל, ביניהם, יונתן שפירא, טייס מסוקים לשעבר, הפגינו בכניסה לבסיס חיה"א בשדה דב: "קוראים לטייסים לסרב פקודה"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פעילי שמאל קיימו היום (ראשון) משמרת מחאה מול בסיס חיל האוויר בשדה דב. המפגינים נשאו שלטים המוחים על פעולת ישראל בעזה, וקראו לטייסים הלוקחים בו חלק לסרב.

יונתן שפירא, טייס לשעבר בחיל האוויר וממארגני משמרת המחאה, סיפר לוואלה! חדשות כי מטרת המחאה היא להזכיר לטייסים את חובתם לסרב למלא אחר פקודות לא חוקיות בעליל ולסרב לבצע פשעי מלחמה. "טייסים בחיל האוויר נשבעים להגן על המדינה ולציית לחוקים של הצבא, וכרגע הפקודות שהם מקבלים, להפציץ אוכלוסיה אזרחית בעזה, הן לגמרי לא חוקיות. החובה שלהם בתוך קצינים וטייסים בצבא זה לסרב. אנחנו רוצים להזכיר להם את החובה הזאת", אמר, "אנחנו קוראים להם לסרב".

שפירא הוסיף, כי התנגדותו לפעולת ישראל בעזה נובעת דווקא מתוך מחויבותו לישראל. "אני מרגיש שזאת החובה שלי כאזרח ישראלי. אנחנו חושבים שהפעילות של צה"ל לא רק שהיא פשע מלחמה נגד הפלסטינים – רצח מתועב של מאות אזרחים וילדים חפים מפשע – אלא גם פשע נגד העם הישראלי". לדבריו, "זה לא מביא ביטחון. הדרך היחידה להביא ביטחון היא לדבר עם חמאס. להפסיק את המבצע המטורף הזה, שרק נותן עוד סיבות למי שנותר בחיים בעזה לשנוא את ישראל".

הוא ציין כי מדובר במשמרת מחאה לא אלימה. "אנחנו דוגלים באי אלימות, ולא נעשה שום דבר שהוא אלים, אבל לכתוב שלט או לפתוח את הפה ולעמוד על המדרכה בכניסה לבסיס זה המעט שאנחנו יכולים לעשות. אי אפשר להשאיר את האחריות למציאות בידי חבורה של פוליטיקאים שאכזבו ושיקרו לנו כל כך הרבה פעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully