וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני גוש קטיף רוצים לשוב לעזה

פנחס וולף

11.1.2009 / 12:22

המפונים מבקשים לחזור עם תום הלחימה ליישובים שפונו בהתנתקות. אופנהיימר: "ניסיון לנצל מבצע צבאי למטרות פוליטיות"

מפוני גוש קטיף וצפון השומרון יצאו היום (ראשון) בדרישה לשוב לישובי הגוש משום שלדבריהם, "בימים אלו אין המחשה קיצונית יותר לכך שהגירוש היה הקטסטרופה הגדולה ביותר בתולדות המדינה".

לדברי דובר ההתארגות יוסי דגן, "התכנסנו היום כדי להציג לממשלה דרישה לסיים את הלחימה בצורה שנוכל גם לתקן את העוול. כעת זה לא הזמן לחשבונאות אך יבוא יום שאותם אלו שהיה להם חלק בגירוש יצטרכו לתת תשובות על מה שהם חוללו".

בדף מסרים שהוציאו, כתבו ראשי גרעין השיבה לגוש קטיף ולצפון השומרון כי, "התברר השקר של המהלך (תוכנית ההתנתקות – פ"ו) במלוא מערומיו. לא שלום, לא שקט, לא ניתוק מהצרות של עזה. אלא דם, פחד, טילים, מלחמה".

"ניסיון פוליטי פתטי"

יוזמת שיבת המתנחלים לחבל עזה התחיל לפני שלושה חודשים, בציון שלוש שנים לביצוע תוכנית ההתנתקות. אז, כונסו גרעיני מרבית ישובי גוש קטיף והושקה "אמנת שיבה" לגוש קטיף. בחודשים האחרונים ראשי ההתארגנות פתחו ברישום מועמדים לשיבה להתנחלויות. היוזמה היתה של גרעין "חומש תחילה", במקביל לנוכחות רציפה של מתנחלים בהריסות חומש, מזה יותר משנה.

רינה אקרמן, שפונתה מנווה דקלים, סיפרה כי בעלה ושני בניה מגוייסים כעת במסגרת "צו 8". "אנחנו דורשים תיקון המצב, אנחנו רוצים לשוב הביתה", היא אמרה. "גם הבן המגויס שלי אמר שלמרות הטעויות שנעשו הוא מוכן לכבוש מחדש את הרצועה"

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, תקף את יוזמת המפונים. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר כי, "זהו ניסיון פוליטי פתטי לנצל מבצע צבאי עם מטרות להשבת השקט לדרום, כדי להשיג מטרות פוליטיות ולהנציח את הסכסוך לעוד שנים. אפשר רק לדמיין כמה המצב היה סבוך, אם צה"ל היה צריך להגן גם על ההתנחלויות. המצב הביטחוני החריף גם כשהם היו שם. זה נכון שמוטב היה לבצע את ההתנתקות בהסכם, אולם הוספה היום של מתנחלים לרצועה הצרה הזו, זה להכניס עוד עז למצב שהוא גם כך קשה ואכזרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully