וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה היהודית בלונדון לא שותקת

טלי גולדשטין

11.1.2009 / 11:39

היום בצהריים תתקיים הפגנה פרו-ישראלית בכיכר טרפלגר. דובר השגרירות: "ההערכה היא שיגיעו עשרת אלפים איש, או יותר"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הפגנה פרו-ישראלית מתוכננת להתרחש היום (ראשון) בכיכר טרפלגר שבלונדון בשעה 13:00 לפי שעון ישראל. ההפגנה מאורגנת על ידי מנהיגי הארגונים היהודים בבריטניה, בהם הפדרציה היהודית ועוד. לדברי ליאור בן דור, דובר שגרירות ישראל בלונדון, ההערכות הן שיגיעו להפגנה לפחות עשרת אלפים אנשים, אם לא יותר. מטרת העצרת היא להפגין את תמיכת הקהילה היהודית בבריטניה בממשלת ישראל ובפעולת צה"ל בעזה אל מול הביקורת הקשה שנמתחה נגדה בעולם כולו במהלך השבועיים האחרונים", אמר בן דור לוואלה חדשות!. בן דור הוסיף כי המשטרה הלונדונית ערוכה בכוחות מוגברים בכיכר על מנת לשמור על השקט ועל ביטחון המפגינים. בהפגנה צפוי לנאום שגריר ישראל בלונדון רון פרושאור.

איימי ווינהאוס תחת איום

לונדון היתה עדה לשתי הפגנות גדולות במיוחד נגד ישראל בימים האחרונים. ב-3 בינואר יצאו לרחובות לונדון 6,000-10,000 בני אדם בהפגנת מחאה נגד ישראל. כמו כן נערכו הפגנות ב-17 ערים נוספות, ביניהן מנצ'סטר, שבה הפגינו כאלפיים בני אדם, אדינבורו, גלזגו, פורטסמות והאל.

אתמול, נאספו עשרות אלפי אנשים בלונדון במסגרת ההפגנה הציבורית הגדולה ביותר נגד הפעולה בעזה. הצעדה החלה בהייד פארק, אליה הגיעו המפגינים כשהם נושאים דגלי פלסטין ושלטים המגנים את ישראל. לאחר מכן התקדמו המפגינים לשגרירות ישראל, שם התעוררו עימותים עם המשטרה, כשהמפגינים ניסו להיכנס בכוח לשטח השגרירות. שלושה שוטרים נפצעו ו-15 בני אדם נעצרו.

בקבוקי תבערה הושלכו על השוטרים שחסמו את דרכם של המפגינים והשוטרים השתמשו באלות נגד המתפרעים. מספר מפגינים ניסו לטפס על שערי השגרירות, הסמוכה לרחוב קנסינגטון, וזרקו חפצים שונים על המשטרה. מספר אנשים נפלו על הקרקע וכמעט נרמסו על ידי המפגינים והמשטרה.

בתוך כך, גורמים בכירים ביחידה ללוחמה בטרור בבריטניה פרסמו אזהרה לראשי הקהילות היהודית במדינה כדי שישמרו על עירנות לאחר דיווחים שהתקבלו לגבי "רשימה שחורה של יהודים" שפורסמה באתר אינטרנט איסלמי.

אתר האינטרנט Ummah.net התייחס לזמרת איימי ווינהאוס, לאיש התעשייה היהודי אלן שוגר, שר החוץ דיוויד מיליבנד ודמויות יהודיות בריטיות ציבוריות נוספות כיעד למתקפת טרור. כך עולה לפי דיווח "ג'ויש טלגרפיק אג'נסי".

מאז החלה מתקפת צה"ל בעזה, חלה עליה במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה. נכון ליום שישי האחרון, נרשמו 75 תקריות מסוג זה. לדברי דובר ה"סקוטלנד יארד", המשטרה מתייחסת ברצינות מרבית לתקריות האנטישמיות והיא תגברה את סיוריה באזורים בהם התרחשו התקריות. "המשטרה פועלת בשיתוף פעולה עם הקהילה היהודית על מנת למנוע תקיפות נוספות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully