וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "מה השיג צה"ל חוץ מהרג ילדים?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2009 / 22:12

בנאום ששודר בטלוויזיה אמר בכיר חמאס כי ישראל לא השיגה את יעדיה. לדבריו, ישראל התחילה במתקפה והיא צריכה להפסיקה

"במשך 15 ימי המלחמה לא הצליחה ישראל להשיג ולו אחד מיעדיה", כך אמר הערב (שבת) ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בנאום לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". "ישראל הציבה לעצמה יעדים שהיא רצתה להשיג בעזה אך כולן התפוררו ככל שעבר הזמן. היא תקפה מהאוויר, אחרי זה פתחה במתקפה קרקעית, אך לא הצליחה להשיג את מטרותיה".

לדברי משעל, צה"ל חטף אנשים, הוציא אותם להורג, ביצע מעשי טבח, והרג נשים וילדים. הוא פנה לציבור הישראלי ושאל: "מה השגתם דרך המלחמה הזו שתמכתם בה, מלבד הרג ילדים ואנשים חפים מפשע? מה השגתם מלבד שואה שתהפוך להישג של הפוליטיקאים בבחירות הקרובות? אתם מבצעים שואה חדשה. חשפתם את פרצופכם המגעיל".

משעל אף קרא להעמיד לדין את מנהיגי ישראל בגין פשעי מלחמה נגד הפלסטינים. "אני קורא למדינות ערב לשתף פעולה ביחד ולהעמיד לדין את הרוצחים הישראלים שיזמו את המתקפה הזו נגד הפלסטינים. יש גם לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל", אמר.

משעל גם הציג בנאומו את דרישות ארגונו. "ראשית, על ישראל להפסיק את מתקפתה. שנית, על חייליה לסגת מיידית מעזה. שלישית, עליה להסיר את המצור הנורא על עזה. רביעית, יש לפתוח את כל המעברים, ובראשם מעבר רפיח. אלו דרישותינו".

"ישראל חיסלה את ההזדמנות האחרונה לפשרה ולמשא ומתן", אמר משעל, אך רמז גם לנכונות ארגונו להפסקת אש. "אנו באים בראש פתוח להקשיב ולדון בכל יוזמה להפסקת אש", אמר. עם זאת, הדגיש משעל, כי "לא נסכים למשא ומתן על רגיעה בזמן שישראל ממשיכה לתקוף אותנו. קודם כל שתפסיק את האש ותיסוג מעזה ואחר כך אפשר לדון ברגיעה כפי שדנו בעבר. מי שנדרש להפסיק את האש ראשון הוא מי שפתח במתקפה".

משעל תקף את אלו שקוראים לפרק את חמאס מנשקו, ואמר כי "ההתנגדות באה בתגובה לכיבוש. כל עוד יש כיבוש, תהיה התנגדות. זוהי המשוואה". בנוסף אמר כי ארגונו לא יסכים לנוכחות בינלאומית בעזה והוסיף כי "הגיע הזמן לבחון מחדש את הסכם 2005 הקובע את הסדרי הביטחון במעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully