וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מספר ההרוגים בעזה עלה ל-855

יהושע בריינר וניר יהב

11.1.2009 / 0:45

אישה נהרגה ועשרות נפצעו הלילה מפגז של צה"ל. מוקדם יותר נהרג אמיר מנסי, שהיה אחראי לירי הרקטות ארוכות הטווח לעבר ישראל

מקורות פלסטינים דיווחו הלילה (ראשון) כי אישה פלסטינית נהרגה ועוד עשרות בני אדם נפצעו כתוצאה מפגז שנורה לעבר כפר חזאעה ממזרח לחאן יונס.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי מניין ההרוגים הפלסטינים במהלך היום עלה ל-35. מקורות רפואיים בעזה מסרו כי שני ילדים אחים נהרגו בתקיפת צה"ל במזרח העיר ג'בליה שבצפון הרצועה. במקביל נהרגו שני ילדים בתקיפה על ביתם בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

לטענת ראש שירותי החירום בעזה, ד"ר מועוויה חסנין, מאז תחילת המבצע ברצועה נהרגו 854 פלסטינים, בהם 230 ילדים ו-98 נשים, ונפצעו 3,350, שמחציתם ילדים. זאת לאחר ש-18 גופות נמצאו תחת הריסות מבנים באזורים שונים ברחבי הרצועה.

הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר ביצע בשעות אלה מספר תקיפות ברחבי הרצועה וביניהן על בית ספר של אונר"א בחאן יונס. טרם דווח על נפגעים.

אמש הודיע צה"ל כי במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לאנשי חמאס נהרג אתמול אמיר מנסי, המוגדר במערכת הביטחון כמפקד מערך הירי הרקטי של חמאס וכ"קצין הארטילריה" של עזה. לדברי צה"ל, מנסי היה המתאם והמוציא לפועל של ירי רקטות ארוכות הטווח לעבר ישראל. בנוסף נהרגו שלושה פעילי חמאס בזמן שניסו לבצע ירי לעבר שטח ישראל.

במהלך היום תקף צה"ל למעלה מ-60 מטרות ברחבי הרצועה. בין היתר תקף כלי טיס של חיל האוויר את חוליית המשגרים שירתה היום אחר הצהריים אל עבר העיר אשדוד. לטענת צה"ל זוהתה פגיעה. כמו כן, כוח גולני הרג היום פלסטיני שעל גופתו נמצאה חגורת נפץ, אותה תכנן להפעיל כנגד החיילים.

מקורות רפואיים בעזה מסרו כי שני ילדים אחים נהרגו בתקיפת צה"ל במזרח העיר ג'בליה שבצפון הרצועה. בנוסף אליהם נהרג פלסטיני נוסף. במקביל נהרגו שני ילדים בתקיפה על ביתם בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

המקורות מסרו עוד כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נהרג בשכונת רדואן בעיר עזה ושני פלסטינים נוספים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר על מכונית במחנה הפליטים א-שאטי שליד העיר עזה. במקביל נהרג גם פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי בתקיפה בבית לאהיא שבצפון הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully