וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים לא תסכים להצבת כוח בינלאומי בגבול"

10.1.2009 / 17:07

כך הודיע היום שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט. לטענתם, "חמאס מבריח את רוב כלי הנשק שלו דרך הים ולא דרך הגבול"

מצרים פסלה היום (שבת) את האפשרות שתתיר לכוחות בינלאומיים להיפרש בצד המצרי של הגבול עם רצועת עזה כחלק מהסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס.

"איש לא מדבר על כוחות בינלאומיים במצרים. אנחנו מדברים על הסדרים ואמצעים. לא יהיו שום כוחות בינלאומיים מסוג כלשהו בצד המצרי של הגבול", אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט במסיבת עיתונאים שקיים הערב.

העמדה המצרית מנוגדת לדברים שאמרו באחרונה דיפלומטים ישראלים ואירופים הסבורים, כי כוח בינלאומי, שימנע את הברחות הנשק לרצועה, הוא חלק מהחבילה שהמתווכים השונים מנסים לגבש על מנת להביא להפסקת אש ברצועה. לטענת המצרים, חמאס מבריח את רוב כלי הנשק שלו דרך הים ולא דרך הגבול עם מצרים. יחד עם זאת, מצרים הצהירה כי היא מסכימה לקבל סיוע טכנולוגי לכוחותיה כדי למנוע הברחות בגבול

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד אבאס (אבו מאזן), שביקר היום בקהיר, הודיע כי הוא תומך בעמדה המצרית ואמר כי לא צריך לפרוש כוח בינלאומי לאורך הגבול. "אנחנו רוצים נוכחות בינלאומית בתוך רצועת עזה ולא לאורך הגבול בינה לבין מצרים".

חמאס מצידו הודיע כי הוא מתנגד להצבתם של משקיפים בינלאומיים ברצועה. "לא נוכל לקבל כוחות בינלאומיים ברצועת עזה משום שמטרת נוכחותם תהיה ביטחונם של הישראלים ולא של העם הפלסטיני", אמר בכיר חמאס מוחמד נזאל לרשת "אל ג'זירה".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully