וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 7 בני משפחה נהרגו מפגז צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2009 / 12:37

לפי הדיווח, טנק של צה"ל הפגיז את ביתם בג'בליה. מאז שעות הלילה נהרגו מאש צה"ל בעזה 17 בני אדם. מניין ההרוגים הפלסטינים הגיע ל-821

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

צה"ל הרג הבוקר (שבת) שבעה בני משפחה פלסטינים, לאחר שפגזי טנק פגעו בביתם בג'בליה שבצפון רצועת עזה. כך לפי מקורות פלסטינים ברצועת עזה. מהפגז נהרג גם אדם נוסף. בכך מגיע מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" ל-821.

המקורות דיווחו, כי מאז שעות הלילה נהרגו מאש צה"ל 17 בני אדם, בהם 16 אזרחים וחמוש מהג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווח, אחד ההרוגים הוא העיתונאי עלא מורתג'א, העובד בתחנת רדיו מקומית. ככל הנראה הוא נהרג לאחר שחיל האוויר תקף מספר בתים בעיר עזה וברפיח. אמו של העיתונאי נפצעה באורח אנוש.

מקורות רפואיים בעזה מסרו כי עוד שני פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים ג'בליה, וכי חיל האוויר תקף מפעל ממזרח לחאן יונס והרג שם שניים משומריו. בנוסף נהרג פלסטיני ונפצעו שלושה בהפצצת בית בעיירה אל-קרארה בדרום הרצועה. עוד דווח, כי במהלך הבוקר נהרגו עוד שני פלסטינים בתקיפת חיל האוויר ממזרח לג'בליה.

במקביל, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, דיווחה כי אחד מפעיליה נהרג לאחר שצה"ל תקף את ביתו הממוקם במחנה הפליטים א-שאטי במערב העיר עזה. לדברי הג'יהאד, ההרוג – שמס עומאר – השתתף "במשימות ג'יהאד רבות במערכה האחרונה".

אמש דיווחו הפלסטינים כי צה"ל תקף מבנה בעיר עזה וכתוצאה מכך נפצעו מספר עיתונאים ששהו בו. המקורות מסרו כי בבניין שהותקף, הקרוי "אל-ג'ווהרה", שהו הן עיתונאים ערבים והן זרים וכתוצאה מהתקיפה נפצע עיתונאי. בבניין שלטענתם הותקף, שכן, בין היתר, גם משרדיה של תחנת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם". מצה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי מבדיקות ראשוניות שנערכו התברר כי כלל לא בוצע ירי לעבר האזור המדובר.

מבתוך כך, קורות רפואיים ברצועת עזה מסרו היום כי מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועת עזה עלה, כאמור, ל-821 ומספר הפצועים ל-3,350. לדברי המקורות, כ-230 מבין ההרוגים הם ילדים ו-93 הן נשים. עוד נמסר כי מחצית מבין הפצועים הם ילדים וכי 400 מתוך כלל הפצועים נפגעו באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully