וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך השבת: 23 רקטות נורו לעבר ישראל

יהושע בריינר

10.1.2009 / 20:55

אחת הרקטות פגעה ישירות בבניין מגורים באשקלון. אדם שלא תפס מחסה נפצע מרסיסים, 3 נוספים נפגעו באורח קל מהדף

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

למעלה מ-20 רקטות נורו במהלך השבת לעבר ישראל. בשעות הערב נפלו שלוש רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשעות אחר הצהריים נפלו ארבע רקטות נוספות. שתיים מהן בשטחים פתוחים באשדוד ושתיים בשטחים פתוחים בנגב המערבי - אחת במועצה האזורית שדות נגב ושנייה במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, ארבע רקטות גראד נפלו באשקלון. ארבעה בני אדם נפצעו, מהם שלושה באורח קל ואחד באורח בינוני. אחת הרקטות נפלה סמוך לבניין מגורים בן ארבע קומות. למקום נגרם נזק רב. שני תושבי העיר ששהו בסמוך למקום נפגעו באורח קל מהדף ופונו לקבלת טיפול רפואי.

דקות ספורות לאחר מכן, נורו עוד שתי רקטות לעבר העיר. אחת מהן פגעה ישירות בבניין ריק. אדם שלא תפס מחסה נפצע באורח בינוני מרסיסים. אדם נוסף נפצע קל, ועוד מספר אנשים לקו בחרדה. ככל הנראה, בעקבות פגיעת הרקטה אירעה דליפת גז בבניין.

אחד מהתושבים ששהו סמוך למקום נפילת הרקטות סיפר לוואלה! חדשות: "בדיוק ביררנו מה קרה בבניין הראשון שנפגע ואז שמענו את האזעקה. אין לנו מרחב מוגן אז רצנו לחדר מדרגות ופתאום שמענו משהו עם תנופה אדירה והבנו שזה עומד ליפול פה,, וכל הבניין רעד. המזל הגדול הוא שלא היו אנשים בדירה שנפגעה".

אלוף משנה שלום סבח, מפקד נפת לכיש בפיקוד העורף, אמר לוואלה! חדשות, כי, "לצערי אחד האנשים או שלא הספיק לשמוע להיכנס למרחב מוגן או שלא רצה, בכל מקרה הוא נותר בחוץ ונפגע מרסיס בידו. האירוע זה רק מוכיח שהקשבה להנחיות מצילה חיים".

בשעות הבוקר נפלו שש רקטות בשטחים פתוחים במערב הנגב. ארבע רקטות נפלו במועצה האזורית אשכול, ושתיים במועצה האזורית שער הנגב, סמוך לשדרות. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"הרקטה פגעה עשרות סנטימטרים מחדר השינה"

במהלך הלילה נפלה רקטה בקיבוץ בחבל אשכול. "זה היה מזל גדול, כי אם הרקטה היתה פוגעת עוד 40 ס"מ הצדה היא היתה מתפוצצת לנו על הראש". סיפרה מירי, תושבת הקיבוץ בחבל אשכול, לאחר שגילתה הבוקר שרקטה נפלה הלילה בגינה שלה. ככל הנראה, הרקטה נפלה אמש, זמן קצר אחרי שהיא ובעלה עמיתי הלכו לישון.

"היו כל כך הרבה בומים, ולא שמענו את הנפילה הזו", העידה מירי. "רק הבוקר, כשיצאנו למרפסת לשתות קפה, מצאנו קסאם שתול בגן הוורדים שלנו, עשרות סנטימטר בלבד מהפינה של חדר השינה".

בני הזוג מירי ועמיתי, בשנות השישים לחייהם, הזעיקו את רכז הביטחון של הקיבוץ ואת חבלני המשטרה כדי להוציא מהגינה את הקסאם. "אני שמחה שחמשת ילדיי ושתי נכדותיי לא נמצאים כאן בתקופה הזו, כי זה די מפחיד", אמרה מירי. "זה בהחלט מזל גדול", סיכמה. לרגל ה"נס", הזמינו הבוקר בני הזוג חברים מהקיבוץ וגורמי ביטחון להרמת כוסית בביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully