וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א תחדש את פעילותה בעזה

10.1.2009 / 3:39

סוכנות הסיוע של האו"ם הודיעה כי לאחר שצה"ל התחייב שלא לפגוע בבניינים של האו"ם היא מחדשת את הפעילות ברצועת עזה

סוכנות הסיוע של האו"ם – אונר"א הודיעה הלילה (שבת) כי היא תחדש את פעילותה בעזה יממה לאחר שהודיעה כי היא מפסיקה את פעילותה ברצועה מחשש לחיי אנשיה.

דוברת האו"ם מישל מונטס אמרה כי צה"ל נתן ערבויות לביטחונם של אנשי האו"ם, בנייניו והמבצעים ההומניטרים שנערכים ברצועה, ולכן הארגון יחדש את פעילותו במקום במהירות האפשריות. ארגון הסיוע הודיע ביום חמישי כי הוא מפסיק את פעילותו לאחר שאחד מאנשיו נהרג מירי פגז טנק של צה"ל.

בתוך כך אמרה נאבי פילאי המשמשת בתפקיד בכיר בארגון זכויות האדם באו"ם כי כישלון ישראל לסייע לאזרחים פצועים בעזה מהווה פשע מלחמה. "ישנה חובה להגן על הפצועים, לטפל בחולים ולהוציא אותם מאזורי האש למקום בטוח, לפי דיווח של הצלב האדום החיילים הישראלים לא עשו כן כשנתקלו בארבעה ילדים ומבוגר שנפצעו במהלך הקרבות והיו חלשים מכדי ללכת".

כשנשאלה שרת החוץ האמריקאית האם ישראל שומרת על זכויות האדם בעזה ענתה רייס כי קשה ביותר לישראל לשמור על חיי האזרחים בעזה מכיון שהרצועה מאוכלסת בצפיפות. מוקדם יותר שוחח מזכ"ל האו"ם באן קי מון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בנוגע למבצע ברצועת עזה. מהאו"ם נמסר כי "מזכ"ל הארגון הביע את אכזבתו מכך שהאלימות בעזה נמשכת למרות ההחלטה של האו"ם שקראה לסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully