וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

10.1.2009 / 2:50

איך קוצצים צפורניים לכלב, והאם חתולים מסכנים הריון? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

לכלבה שלי יש ציפורניים קצת ארוכות מהרגיל (אני חושב). אנחנו רוצים לקנות לה גוזז ציפורניים אבל אנחנו לא יודעים איך להשתמש בזה, כי אולי זה יהיה מסוכן מדי. האם אפשר בכלל לקצוץ לבד בבית, ואם כן אז איך?

אפשר ורצוי לגזור לה את הציפורניים על בסיס קבוע. אפשר להצטייד בקוצץ טוב או מכשיר להסרת בידוד של חוטי חשמל –אלו לרוב יותר טובים וחדים. לגזור רק את החלק הקדמי השקוף וחסר כלי דם. ניתן לראות מהצד התחתון של הציפורן את הקצה החלול מול החלק האחורי יותר שהוא מלא ועשיר כלי דם לגזור לאט ולבחון את כואב לה או לא . אם פספסתם וקצת דימם שימו טיפה אבקת דרמטול צהובה על הקצה. בהצלחה.

כלבתי, שועל/פינצ'ר, בת 7, לא אוכלת הרבה בדרך כלל. בשבועיים האחרונים תוקף אותה משהו והיא מרגישה דחף לאכול, ובכל פעם שאנחנו אוכלים היא בוכה. ראוי לציין שהיא לא חוותה אירוע חריג בזמן האחרון, ויש לה אוכל תמיד בקערה.

אכילת יתר יכולה להיות סימן למחלה. אם לא מדובר בשינוי באוכל, כדאי לברר האם יש לה סוכרת או מחלה הורמונאלית אחרת – במיוחד אם מדובר גם בשתייה או השתנה מרובה. לעיתים שנוי למזון טעים מאד יכול לגרום לזה –למשל שימורים או מזון יבש עם חתיכות עוף.

החתולה שלי סובלת מעצירות ובהמלצת וטרינר, כרגע היא אוכלת רק אוכל רטוב. האם זה שהיא לא אוכלת אוכל יבש יכול לגרום לה לבעיות?

העובדה שהחתולה לא אוכלת אוכל יבש עלול בהחלט לגרום לה לבעיות חניכיים קשות. מומלץ לשקול לעבור ליבש רפואי המתאים לכך. יש למשל מוצר בשם DM שטעים מאד ומכיל סיבים רבים ועוזר לעצירות.

אני בחודש שלישי. מה האמת על הסכנה לקרבת חתול בזמן ההריון?

מדובר על טפילים שיש לחתולים לפעמים בשם טוקסופלסמה. אפשר לבקש בדיקת דם בקופת חולים ולדעת אם יש לך נוגדנים לטפיל. אם אין לך נוגדנים את אמורה להיזהר ממגע עם צואת חתולים ואכילת בשר לא מבושל היטב. גם עבודה בגינה בידיים חשופות עלולה להיות מקור להדבקה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully