וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "מאוכזבים מהמשך הלחימה בעזה"

9.1.2009 / 22:13

מזכ"ל האו"ם באן קי מון שוחח עם ראש הממשלה אהוד אולמרט והביע באוזניו את "אכזבתו הקשה מהמשך האלימות בעזה"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: נעמה דרור)

מזכ"ל האו"ם באן קי מון שוחח בטלפון הערב (שישי) עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בנוגע למבצע ברצועת עזה. מהאו"ם נמסר כי "בן הביע את אכזבתו מכך שהאלימות בעזה נמשכת למרות ההחלטה של האו"ם שקראה לסיומו".

מוקדם יותר הערב אמר ג'ון הולמס, יו"ר המטה ההומניטרי באו"ם כי הוא "מאוד מאכזב שהחלטת מועצת הביטחון בנוגע להפסקת אש זכתה להתעלמות הן מצד חמאס והן מצד ישראל". הולמס הוסיף ואמר כי "אני מקווה ששני הצדדים יקיימו את ההחלטה בעתיד הקרוב".

עוד אמר הולמס כי "אנו זקוקים נואשות להפסקת אש ארוכה ויציבה בעזה, מפני שחיי האזרחים בעזה אינם בטוחים כל עוד הלחימה נמשכת". זו התגובה הראשונה שנמסרת על ידי מחזיק תפקיד רשמי באו"ם מאז החלטת מועצת ביטחון הלילה שקראה להפסקת אש בעזה.

בתוך כך, מטה האו"ם לעניינים הומניטרים פרסם היום דו"ח, לפיו 30 בני אדם נהרגו בתחילת השבוע בתקיפה של צה"ל על מבנה בשכונת זייתון אליו פונו פלסטינים מבתיהם על ידי צה"ל. "זו היתה אחת מהתקריות החמורות ביותר מאז החל המבצע בעזה", נכתב בדו"ח של הארגון. עוד נכתב בדו"ח כי כוחות צה"ל מנעו כניסה של צוותים רפואים לתוך המבנה לאחר התקיפה.

הדו"ח אמנם לא מאשים את ישראל בתקיפה מכוונת של המבנה, אולם קורא לחקירת התקרית. "ניצולי התקיפה נאלצו ללכת ברגל מרחק של שני קילומטרים עד שפונו לבית חולים בעזה", נכתב בדו"ח. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית איננו מכירים את התקרית. עם זאת, התחלנו בחקירת הטענות שהועלו בדו"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully