וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בחמאס יצאו לקהיר לדון ביוזמה המצרית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.1.2009 / 21:18

משלחת של שלושה בכירים בארגון הגיעה למצרים כדי להציג את עמדת חמאס בנוגע ליוזמה להפסקת אש. מקור דיפלומטי: "מצרים מתנגדת להצבת כוח בינ"ל בגבול"

משלחת של חמאס יצאה אתמול בערב (שישי) לקהיר כדי לדון בהצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. במשלחת משתתפים דובר הארגון אימן טהא וכן בכירי הארגון סלאח ברדוויל וג'מאל אבו האשם. בראיון לרשת אל-ג'זירה אמר טהא כי "המשלחת תציג להנהגה המצרית את הערותיה בנוגע להצעה המצרית". לדברי טהא, ההצעה המצרית הוצגה לארגון באופן רשמי ובכוונת המשלחת לדון בה עם הבכירים המצרים.

בתוך כך, מקורות מדינים בירושלים וכן דיפלומטים בכירים באירופה מסרו כי היוזמה המצרית אינה מתקדמת בשל מחלוקת על אבטחת הגבול בין עזה למצרים באופן שיבטיח את הפסקת הברחות הנשק.

לדבריהם, מצרים הטילה וטו על ההצעה הישראלית להציב כוח בינלאומי גם בצדו המצרי של הגבול. הם הוסיפו כי הצבת הכוח הבינלאומי בצדו הפלסטיני של הגבול עוררה את התנגדות חמאס. עד כה, היתה זאת רק טורקיה שהודיעה כי היא מוכנה להציב חיילים מטעמה בכוח הבינלאומי שעל פי ההצעה יוצב בגבול בין עזה למצרים.

ישראל התנגדה מצדה להצעה המצרית להגדיל את היקף כוחות הצבא המצרי בחצי האי סיני. "אם נפתח מחדש את הסכם השלום עם מצרים האוסר על הרחבת הכוחות המצרים בסיני, גם חלקים אחרים בהסכם לפתע לא יהי ברורים וזה עלול לסכן אינטרסים ישראלים", אמר בכיר בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully