וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בגדה: אלפים הפגינו נגד צה"ל

נתיב נחמני וניר יהב

9.1.2009 / 15:10

במספר מוקדים בגדה יודו אבנים ובקבוקי תבערה. הפלסטינים דיווחו על 25 פצועים. מאות אלפים הפגינו נגד ישראל ברחבי העולם הערבי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלפי פלסטינים הפגינו היום (שישי) נגד פעולת צה"ל בעזה, במוקדים שונים ברחבי יהודה ושומרון. בחברון הפגינו כ-1,000 פלסטינים בעד חמאס, תוך שהם משליכים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי מג"ב. הלוחמים מצדם פיזרו את ההפגנה באמצעים לפיזור הפגנות. מקורות פלסטינים דיווחו על 25 פצועים, וכי צלם של רשת "אל-ג'זירה" נפצע מכדורי גומי שנורו לעברו בהפגנה בבילעין הסמוכה לרמאללה.

בקלנדיה, כ-200 פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, וברנתיס עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר חיילי צה"ל. בשני באירועים לא היו נפגעים. מצה"ל נמסר כי ההפגנות נמצאות תחת שליטה.

גם בירושלים נרשמו הבוקר מספר אירועי יידוי אבנים. בראס אל עמוד השליכו עשרות מפגינים אבנים לעבר שוטרים, לא היו נפגעים. בנוסף, שתי משמרות מחאה של נשים התקיימו בעיר. עשרות נשים ערביות התכנסו להפגין בשער שכם. במקביל יצאה בתהלוכת נשים מהר הבית.

הפגנות ענק בטורקיה, ירדן, לבנון ועירק

בתוך כך, מאות אלפי בני אדם הפגינו ברחבי העולם הערבי נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה. ההפגנות נערכו בין השאר במצרים, ירדן, טורקיה, לבנון ועירק. בירדן הפגינו אלפים מול השגרירות הישראלית בעמאן. כוחות הביטחון הירדנים הקיפו את השגרירות מחשש שהמפגינים יפרצו לתוכה ומנעו מהם להתקרב אליה. גם בערים אחרות בירדן נערכו הפגנות מחאה, בחלקן הונפה תמונתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס שגירש השבוע את שגריר ישראל בארצו. באלכסנדריה שבמצרים התקיימה הפגנת ענק בהשתתפות מאה אלף מפגינים.

בביירות התאספו אלפי בני אדם וקראו לישראל להפסיק את פעולתה בעזה. כוחות הביטחון בעיר הקיפו את שגרירות ארה"ב מחשש שהמפגינים יפגעו בה. גם בדוחה שבקטאר יצאו אלפי בני אדם לאחר תפילות יום השישי וקראו לישראל להסיר את המצור ולעולם הערבי לפעול באופן מיידי כדי לסייע לתושבי עזה. אלפי בני אדם השתתפו בהפגנת מחאה גם באיסטנבול שבטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully