וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ישראל תפעל רק לפי שיקוליה"

פנחס וולף

9.1.2009 / 9:03

שרת החוץ אמרה בתגובה להחלטת מועצת הביטחון, כי "ישראל תמשיך להגן על אזרחיה". הקבינט יתכנס להכריע בנוגע למבצע בעזה

שרת החוץ ציפי לבני הגיבה הבוקר (שישי) להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסיק את האש בעזה באופן מיידי. לדבריה, "ישראל פעלה, פועלת ותפעל אך ורק על פי שיקוליה, ביטחון אזרחיה וזכותה להגנה עצמית".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר הבוקר בתגובה להחלטה כי העולם הפך להיות הלוביסט של החמאס ושל איסמעיל הנייה. "לא יקרה דבר אם החלטה זו תישאר על הנייר. הדבר היחיד שחשוב זה האינטרס שלנו", אמר.

ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק דנים הבוקר בפעילות צה"ל ברצועת עזה. זאת על רקע החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. חברי המטבחון יצטרכו להכריע האם ליישם את ההחלטה או להמשיך בלחימה ואף לעבור לשלב הבא בה - שמשמעותו הזרמת חיילי מילואים נוספים לעזה.

בין השאר יבחנו השלושה את פרטי היוזמה המצרית, בה דן אתמול עם גורמים במצרים ראש, אלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. לפי היוזמה, ישראל והפלסטינים יסכימו להפסקת אש מיידית ברצועה, ואחריה תזמין מצרים את שתי ההנהגות לשיחות על הסדרים ארוכי-טווח שיכללו את הסרת המצור מעל רצועת עזה ואבטחת הגבולות. לאחר דיון המטבחון יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת להכריע בנוגע למבצע בעזה.

חמאס דחה ההצעה המצרית

בחמאס דחו אתמול את היוזמה המצרית להפסקת אש. בהודעה שפרסמו חמאס והפלגים הפלסטינים היושבים בדמשק נמסר כי ההצעה המצרית להפסקת אש "אינה הצעה הוגנת וכל כוונתה היא להצר את צעדי 'ההתנגדות' הפלסטינית". חמאס ציין עוד כי ההצעה המצרית אינה עונה על דרישותיו של הארגון.

בתוך כך, שרת החוץ ציפי לבני אמרה אתמול בפגישה עם שגרירים זרים כי ישראל לא תקבל הסכם עם ארגוני טרור. "דבר אחד חייב להיות ברור לכולכם המאבק הזה הוא נגד הטרור והוא לא יכול להסתיים בהסכמים איתו. כדי שיהיה כאן שקט צריך לפגוע בו ולהכריע אותו ולא לעשות הסדרים איתו. לכן זה מאבק שיתקיים לאורך זמן. אל תצפו שנמצא את הדרך ליצור הסכם עם החמאס – זה לא יקרה. את ההסכמים אנחנו יכולים לעשות בינינו נגד הטרור. המלחמה הזו שאנחנו מנהלים היא חלק ממלחמה שהקהילה הבינ"ל מנהלת בכל העולם ואני מצפה מכם שלא לשים אותנו ואת החמאס באותה המשוואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully