וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: "חמאס הופתע מהמתקפה ומהיקפיה"

יהושע בריינר

8.1.2009 / 21:48

דו"ח של שב"כ מגלה כי עד כה נורו למעלה מ-450 רקטות לעבר ישראל והותקפו 900 יעדים בעזה. "צה"ל טרם הצליח למוטט את המערך הרקטי"

בדו"ח ביניים שפרסם הערב (חמישי) שירות הביטחון הכללי, נאמר כי ארגון חמאס הופתע מהמתקפה הישראלית ברצועת עזה ומהיקפיה. על פי הדו"ח, בחמאס הופתעו במיוחד מאיכות המודיעין המדויק שהיה בידי ישראל. עוד נכתב בדו"ח, כי עד כה הותקפו במהלך המבצע ברצועה קרוב ל-900 יעדים כשאת עיקר הפגיעה ספג מערך הרקטות של הארגון.

מתחילת המבצע נורו על עבר ישראל למעלה מ-450 רקטות כשעשרה אחוזים מתוכן היו רקטות לטווח ארוך של 40 קילומטרים. בדו"ח שמפרסם השב"כ צוין כי "ניתן לומר כי חמאס ברצועה ספג מכה קשה, אך לפי שעה הוא עודנו משמר את יכולותיו כארגון טרור סמי צבאי".

עוד אומרים בשירות הביטחון הכללי כי "דרג הפיקוד הבכיר של המערך הצבאי של התנועה, שירד למחתרת מיד עם תחילת המבצע, מצליח לשמר רמה סבירה של שליטה על הכוחות והוא מנהל את הלחימה מבונקרים מבוצרים ומנהרות תת-קרקעיות שנפרסו מראש ברחבי הרצועה".

במערכת הביטחון אומרים כי על אף הפגיעה הקשה במערך הרקטי, צה"ל טרם הצליח למוטט את המערך כולו. בשב"כ אומרים כי הרושם הוא שחמאס נמצא תחת לחץ, ודוגמא לכך היא הניסיונות שלו לטשטש את היקף הפגיעות בו וכן במסירת דיווחים שיקריים לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully