וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הכריע: פעולת צה"ל בעזה תימשך

פנחס וולף, ניר יהב וטלי גולדשטין

9.1.2009 / 16:03

השרים אישרו את המשך הלחימה בעזה, בניגוד להחלטת האו"ם. רה"מ אמר היום כי החלטת האו"ם אינה מעשית וכי "מאז ומעולם ישראל לא הסכימה שגורם חיצוני יקבע את זכותה להגן על אזרחיה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"צה"ל ימשיך לפעול כדי להשיג את יעדי הפעולה ברצועת עזה", כך החליט היום (שישי) הקבינט המדיני בטחוני. 11 שרי הקבינט קיבלו סקירות מראשי מערכת הביטחון ומהאלוף במילואים עמוס גלעד על הפגישות שקיים במצרים. בתום ישיבת הקבינט אישרו השרים את המשך הפעולה הצבאית כנגד חמאס ואת הפעילות כנגד הברחת אמצעי לחימה לרצועה. במקביל הוחלט על המשך הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה.

קודם לכן נערכה ישיבת ה"מטבחון", בה הוחלט שלא לקבל את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בתום ישיבת המטבחון, כי "מאז ומעולם מדינת ישראל לא הסכימה ששום גורם חיצוני יקבע את זכותה להגן על ביטחון אזרחיה. צה"ל ימשיך לפעול כדי להגן על אזרחי ישראל ויבצע את המשימות שהוטלו עליו במבצע. ירי הרקטות הבוקר על תושבי הדרום רק מוכיח שהחלטת האו"ם אינה מעשית ולא תקויים בפועל על ידי ארגוני הרצח הפלסטינים".

מפלגת ישראל ביתנו בירכה היום על החלטת ראש הממשלה להמשיך במבצע הצבאי. מהמפלגה נמסר כי "חייבים להמשיך במבצע עד להשגת היעדים שיביאו ביטחון לישראל, שהם הפלת שלטון חמאס השתלטות על ציר פילדלפי ומעבר רפיח". יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי יעקב כץ, בירך גם הוא על החלטת המטבחון. עם זאת הוא קרא לראש הממשלה להציב לצבא מטרה לרסק את חמאס.

בתנועה החדשה-מרצ לעומת זאת אמרו כי החלטת הקבינט להמשיך את פעולת צה"ל בעזה נוגדת את האינטרס של ישראל. "החלטת הקבינט יכולה לסבך אותנו באובדן התמיכה הבינלאומית", אמרו במרצ. בקול ישראל דווח, כי מרצ קראה לממשלה להגיע להפסקת אש.

ארה"ב נמנעה

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הלילה החלטה הקוראת לישראל ולפלסטינים לכונן "הפסקת אש מיידית ויציבה" ברצועת עזה. 14 מתוך 15 חברות המועצה הצביעו בעד ההחלטה, ואילו ארצות הברית נמנעה אך לא הטילה וטו. מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס, שהשתתפה בדיון, נימקה את הימנעותה ברצון להעניק הזדמנות למאמצי התיווך של מצרים.

בהחלטה, שמספרה הוא 1860, נכתב כי מועצת הביטחון "מדגישה את הדחיפות וקוראת להפסקת אש מיידית, יציבה, שתכובד במלואה ושתוביל לנסיגת כוחות צה"ל מעזה". בהחלטה לא נאמר כי על ישראל להסיג את כוחותיה מהרצועה באופן מיידי. בנוסף, מוזכר בה הצורך להקים מנגנון לפיקוח על הברחת נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully