וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "חמאס אחראי לסבל בעזה"

עדי שמחוביץ

8.1.2009 / 16:50

ארגוני זכויות אדם עתרו נגד פגיעת צה"ל באספקת החשמל לעזה. המדינה טוענת: "7 מתוך 10 קווי החשמל פועלים כסדרם"

המדינה הגישה בצהריים (חמישי) לבג"ץ את תגובתה לעתירה שהגישו ארגוני זכויות אדם נגד שר הביטחון אהוד ברק, בנוגע לפגיעה באספקת החשמל לרצועת עזה. המדינה טענה בתשובתה כי יש לדחות את העתירה: "המדינה וצה"ל פועלים על מנת לאפשר אספקת חשמל סדירה ככל הניתן בשטח רצועת עזה".

בתשובה שניתנה לבג"ץ, חזרה המדינה על טענתה בתשובה לעתירה שהוגשה הבוקר על ידי ארגון רופאים לזכויות אדם, כי פעולות צה"ל מבוצעות במסגרת לחימה הנושאות אופי מבצעי מובהק ועל כן אינן שפיטות. המדינה הדגישה כי "היא סבורה שהיקף התערבותו של בית המשפט בעניינים הקשורים ללחימה פעילה ואינטנסיבית שמבצע צה"ל בטריטוריה זרה, יהיה מצומצם ביותר אם בכלל".

המדינה הוסיפה בתשובתה כי שלטון חמאס השולט ברצועת עזה מאז קיץ 2007, הוא שנושא באחריות לשלומם ולרווחתם של תושבי הרצועה: "שלטון החמאס הרצחני הוא גם זה שנושא באחריות המלאה לסבל הרב שנגרם כיום לתושבי מדינת ישראל ולתושבי רצועת עזה".

עוד הודגש בתשובת המדינה לעתירה כי צה"ל פועל ברצועה בהתאם לכללי המשפט הבין-לאומי גם בנושא אספקת החשמל, בעוד שחמאס הפר ומפר את דיני הלוחמה בצורה בוטה: "על אף שהדבר מסכן לעיתים את שלומם של חייליו, צה"ל פועל במהלך כל ימי הלחימה להכנסת ציוד הומניטרי רב לתוך שטח רצועת עזה".

בתשובת המדינה מפורט גם האופן בו מסופק חשמל לרצועה: "מדובר בעשרה קווי מתח גבוה המעבירים חשמל משטח ישראל לשטח רצועת עזה, בשני קווי מתח המעבירים חשמל משטח מצרים לרצועה ובתחנת כוח המצויה בשטח הרצועה. נכון לאמש, שבעה מתוך עשרה קווי החשמל העוברים בין ישראל לעזה פועלים כסדרם. ישראל מבצעת פעולות לתיקון שלושת הקווים האחרים". בג"ץ ידון מחר בעתירה זו ובעתירה שהגיש ארגון רופאים לזכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully