וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להזנחת הכנרת

8.1.2009 / 17:42

אמנם מים עוד חסרים, אבל לפחות חופי הימה יזכו לשיקום. תקציב של מיליוני שקלים יוקצה לשמירה, הסברה, אכיפה ואחזקת החופים ושביל סובב כנרת

אחרי שנים רבות של הזנחה פושעת, זוכים חופי הכנרת לחיזוק שלו הם צמאים. במסגרת אישור התקציב לשנה הקרובה, אישרה מועצת איגוד ערים כנרת היום (חמישי) תקציב שיעמוד על 27 מיליון שקל, מתוכם כ – 21 מיליון שקל תקציבי פיתוח ולמעלה משני מיליון שקל לביצוע ואחזקת שביל סובב כנרת. שביל זה (פרי יוזמת החברה להגנת הטבע) נועד להשיב את הכנרת חזרה לציבור הרחב. השביל יאפשר לציבור הרחב לטייל באופן מוסדר ובנוחות סביב האגם, ליהנות ולחשוף את ייחודה של הכנרת כנכס טבע וכמקור עיקרי לאספקת מים, לצד היותה נכס היסטורי, דתי ותרבותי.

בנוסף, אושרה תוכנית העבודה של האיגוד לשנה הקרובה, הכוללת פעולות ניקיון בחופים הפתוחים, לפעולות להסדרת שטח דחופות, לתיקון של מערכות הביוב בחופים, לשיקום של מערכת אספקת המים, לתפעול שוטף, הכולל פיקוח על הבנייה, סיוע לשירותי ההצלה, מניעת זיהום ורעש ואיתור מפגעים, לחינוך והסברה, כולל העברת מסרים של שמירת הסביבה החופית בכלל וכללי התנהגות לאורך חופי הכנרת בפרט, לפעילויות של פיקוח ואכיפה ולפיתוח תשתיות.

משה פרלמוטר, רכז החופים והים של החברה להגנת הטבע וחבר האיגוד: "החברה להגנת הטבע מביטה קדימה בתקווה כפולה: האחת, שנראה בסוף החורף את הכנרת חוזרת למיטבה, מלאה עד גדותיה, והשנייה, שנשכיל כולנו להוביל את איגוד ערים כנרת לעבר המטרות היומרניות, אך ההכרחיות, שהוצבו בפני האיגוד עם הקמתו, כך שתתאפשר הגישה החופשית אל חופי הכנרת, והם ישומרו ויטופחו לטובת כלל תושבי ישראל".

איגוד ערים כנרת הוקם במהלך שנת 2008, אחרי החלטת הממשלה עקב ניהול כושל של הרשויות המוניציפאליות. תפקידו הוא לטפל בכל העניינים הקשורים לחופי הכנרת. מטרתו לפעול לשינוי המציאות הקשה השוררת בחופי הכנרת ולהשיב את הכנרת וחופיה לציבור הרחב, כשהם פתוחים מטופחים. בתחום האיגוד 14 חופים מוסדרים (אמנון, חוקוק, כינר, דוגה, גולן, צאלון, כורסי, לבנון, חלוקים, גופרה, סיסיתא, שיקמים, ברניקי וצינברי), המופעלים כיום באמצעות זכיינים, ובנוסף, קיימים עוד 24 ק"מ של חופים פתוחים, בהם האחריות לניקיון ולמתן שירותי חוף היא של האיגוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully