וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דוחה היוזמה המצרית: "אינה הוגנת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.1.2009 / 15:36

בהודעה רשמית ראשונה ליוזמת השלום המצרית נמסר ממפקדת חמאס בדמשק כי כוונת היוזמה היא "להצר את צעדי ההתנגדות הפלסטינית ולסייע לישראל להשיג את יעדיה"

חמאס דוחה את היוזמה המצרית להפסקת אש. בהודעה שפרסמו חמאס והפלגים הפלסטינים היושבים בדמשק נמסר היום (חמישי) כי ההצעה המצרית להפסקת אש "אינה הצעה הוגנת וכל כוונתה היא להצר את צעדי 'ההתנגדות' הפלסטינית". חמאס ציין עוד כי ההצעה המצרית אינה עונה על דרישותיו של הארגון.

בהודעה שפרסמו חמאס, הג'יהאד האיסלמי ו'החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית' נמסר כי מטרת ההצעה המצרית היא לסייע לישראל "להשיג את יעדיה". בהודעה נמסר עוד כי הארגונים דוחים את ההצעה להציב כוחות בינלאומיים ברצועת עזה וכי ההצעה "כוללת סעיפים המסכנים את 'ההתנגדות' ואת עתידה". ההודעה פורסמה לאחר התייעצות של בכירי הארגונים בדמשק.

מקורות בחמאס ברצועת עזה מסרו לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" כי עמדת חמאס בעזה כלפי ההצעה המצרית להפסקת אש תוכרז הערב. עד כה נמנע חמאס מלהגיב באופן רשמי על ההצעה המצרית. מקורות בחמאס אמרו הבוקר לעיתון 'אל-חיאת' כי היוזמה המצרית מקובלת עליהם אולם יש להם מספר הסתייגויות ממנה. "איננו יכולים להגיד שאנחנו מתנגדים לה. אנו עדיין בוחנים אותה", הוסיפו. בכיר בארגון מסר לעיתון כי חמאס לא יסכים לתנאים הישראלים: "נפסיק את הירי ברגע שישראל תפסיק את מתקפתה ותפתח את המעברים".

אתמול אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי חמאס לא יסכים לדון בהפסקת אש ארוכת טווח "כל עוד הכיבוש קיים" ואילו בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר אתמול לרשת "אל-ג'זירה" כי לחמאס יש מספר הסתייגויות מההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, אולם ארגונו ממשיך לבחון אותה ולדון בה. "אנו דוחים לגמרי את הרעיון להציב פקחים בינלאומיים בעזה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully