וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתגייסת למען הפלסטינים ברצועה

8.1.2009 / 14:49

האייתוללה עלי חמינאי הבטיח לעם הפלסטיני סיוע בלתי מעורער במאבק נגד ישראל והאשים ממשלות ערביות בחוסר מעש

המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, האשים היום (חמישי) ממשלות מוסלמיות באזור בכך שלא עשו דיין על מנת לעצור את המתקפה הישראלית בעזה. כמו כן, הבטיח האייתוללה כי מעתה והלאה תעשה אירן כל שביכולתה כדי לסייע לעם הפלסטיני.

"מדינות מוסלמיות וממשלות צריכות להבין כי הן יספגו השפלה בגלל חוסר הפעולה שלהן. עליהן להבין כי המטרה העיקרית של המערב היהיר (כפי שהיא משתקפת בפשעי ישראל) היא להרוס את ההתנגדות באזור ולשלוט במזרח התיכון", אמר במהלך נאום טלוויזיוני.

"על כולם לדעת כי, בדיוק כפי שעשינו בעבר, הרפובליקה האיסלמית של אירן תספק מעתה והלאה את כל הסיוע שביכולתה לעם הפלסטיני המדוכא", הוסיף.

ישראל מאשימה את אירן באספקת נשק לחמאס. לטענת הממשל בטהרן, הוא מספק תמיכה מורלית, כספית והומניטרית לעם הפלסטיני. לפי פרשנים, תמיכתה המוצהרת של אירן בחמאס משמעותה ניסיון להוכיח את שליטתה הבלתי מעורערת על המדינות הערביות באזור לממשל החדש בארצות הברית.

בנאומו, לא הזכיר האייתוללה מדינות מסוימות, שלדעתו נכשלו בעצירת פעולת ישראל. מצרים וירדן, שלהן הסכמי שלום עם ישראל, היוו יעד לחצי הביקורת מצד משטרים קיצוניים בעולם הערבי מאז תחילת הפעולה הישראלית בעזה. "ככל שתצליח ישראל להבטיח את מקומה באזור וככל שתתחזק השליטה של המערב היהיר, גורלן של הממשלות הערביות וההשפלה שתספוגנה תגדל", אמר האייתוללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully