וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוק במים: הדולפין מביא איתו את סגולת הנשימה לשחרור רגשות מודחקים ולחצים נפשיים

אורלי נירן יהלום

9.1.2009 / 9:30

הדולפין מביא איתו את סגולת הנשימה לשחרור רגשות מודחקים ולחצים נפשיים. האם הוא חיית הטוטם שמלווה אתכם? חיות אדם

חיות הטוטם המלוות אותנו מאירות פינות חשוכות בלבנו ועוזרות לנו להבין טוב יותר את נסיבות חיינו. למעשה, הן המורות הטובות ביותר שנוכל לבקש לעצמנו כדי ליצור שינוי אמיתי. בתרבויות עתיקות רבות ראו בדולפין כמתנת האל. כחיית טוטם מביא הדולפין לחיינו את סגולת הנשימה והשימוש במקצב וצליל הבוראים יצירה חדשה. בספר "שפת החיות" מציין טד אנדרוס, כי בנצרות הקדומה הדולפין היה סמל לגאולה.

הדולפינים הם ממשפחת הלווייתנים הכוללת מהגדולים שביניהם את האורקה והלוויתן השחור ועד לקטנים כמו הדולפין, דולפין הנהרות, פוקנה, קטלן ועוד. הדולפין נחשב ליצור אינטיליגנט ויש מי שטוען שרמת האינטליגנציה שלו גבוהה כמו זו של האדם. למרות שהוא נראה כמו דג, הוא בעצם יונק בעל דם חם הנושם אוויר וצאצאיו יונקים חלב אם. פעמים רבות מופיע הדולפין כחיית עוצמה או במפת הטוטם של אנשים הסובלים מאסטמה ובעיות נשימה אחרות.

מזכיר לנו לנשום

הדולפין ממקד את תשומת לבנו בנשימה ובחיבור לקצב הפנימי. הדולפין (שלא כמו האדם הנושם באופן אוטומטי) נושם מרצון. השליטה בנשימה היא המפתח לכוחו של הדולפין: הדולפינים נושמים רק כשהם עולים מעל פני המים. כאשר הם נמצאים מתחת למים, הם מחזיקים את נשימתם על ידי האטת קצב הלב.

לדולפינים יש יכולת לשלוט על שליחת החמצן למקומות שונים בגופם, ולכן בעת צלילה הם יכולים לשלוח את החמצן רק למקומות החשובים ביותר לתפקודם: הלב והמוח. לדולפינים יש ריאות והם נושמים דרך חור החמצן הנמצא בראשם, שנסגר באופן הרמטי על ידי שרירים חזקים כאשר הדולפין צולל.

הדולפין כמדריך נשמה מעורר בנו את הידע הפנימי העתיק של חיי שלווה ושפע המבוססים על פסקי זמן להנאה, מנוחה ונשימה. חיים פירושם נשימה. אבל הנשימה היא הרבה יותר מהישרדות עבורנו, היא פועל יוצא של קצב פנימי בין נתינה (הוצאת אוויר) וקבלה (הכנסת חמצן). הנשימה מלמדת אותנו על קצב החיים האישי המתאים לנו.

כאשר אנו שבויים במשימות החיים והצורך לשרוד, הנשימה שלנו הופכת לקצרה ושטוחה. הדולפין מלמד על שימוש בנשימה לשחרור רגשות מודחקים ולחצים נפשיים. פניו המחייכים של הדולפין וחן קפיצותיו מזכירים לנו לשלב בחיינו קשב, תבונה, הרמוניה ואיזון בין רצינות ושעשוע.

סגולות של רוגע

סגולה נוספת של הדולפין היא ראייה באמצעות קול, כלומר שימוש בסונאר. בנוסף לראייה רגילה, הדולפינים מאתרים חפצים ומזון על ידי שליחת גלי קול. הדולפינים משמיעים סדרות של נקישות וצלילים הפוגעים בחפצים במים וחוזרים אליהם בצורת הד. על פי ההדים יכולים הדולפינים לחוש בגודל החפץ שבמרחב ובמיקומו. כך הם יוצרים במוחם מפה של המרחב בו הם חיים. היכולת שלהם להבחין בין חפצים ובעלי החיים השונים סביבם היא ברמה גבוהה מאוד של דיוק.

סגולת הסונאר טומנת בחובה כוח הנובע משימוש בקול וצליל ומעידה על עדינותם של אלה שהדולפין הוא בן לווייתם. התקשורת שלהם עם סביבתם מבוססת על שליחת מסרים מילוליים וגישוש אנרגטי לבדיקת תגובתו של האדם שמולם לפני ביטוי מלא של עמדה או רעיון. הדולפין מלמד אותנו לבטא את עצמנו באופן שוטף ובהיר. הוא מביא לחיינו יכולות של קלילות ונעימות בחברה, חיוך ורוגע.

היוונים ראו בדולפין את שליח האלים השומר על יורדי הים. סגולתו היא ידיעת כוחו של הים ועוצמה בשימוש בקסמים הקשורים ליסוד המים, שמסמל פריון, נשיות, מיניות ומסתורין הכוח היוצר. הדולפין מלמד אותנו כיצד להיות יצירתיים, דרך קשר מקודש עם העולמות העליונים לצורך קבלת רעיונות חדשים והגשמתם בהוויה הפיזית. למים יש גם איכות של טיהור. הדולפין ילמד אתכם לטהר את עצמכם מרגשות שליליים ומתחים באמצעות מים ונשימה.

הנשימה, המים והקול - שלושתם שזורים במהות החיים על פני אמא אדמה ובעוצמת היצירה. כדי לשיר או להשמיע קול אנו זקוקים לאוויר. השימוש בקול ובנשימה ככוחות יוצרים, נחשב מקודש בתרבויות עתיקות רבות ומשמש עד היום בתהליכי הריפוי השמאני. שימוש נכון בנשימה והפקת צלילים הוא המפתח למגנוט הדברים שיעזרו לנו לקדם את חיינו ומימוש חלומותינו. זוהי תקשורת, שפה של צלילים ושימוש במקצב, שמורה לנו הדולפין. בסדנאות שירה מרפאת אנו חווים את עוצמת היצירה המשולבת בקול ונשימה.

הדולפינים אוהבי משחק, סקרנים מאוד מטבעם ונמשכים לחקר הנסתר. איכות זו חוברת ליכולת לעבור למימדים חדשים ופותחת שער לתקשור והבאת מסרים ייחודיים. היכולת לשזור בין יסודות המים והאוויר מאפשרת לאנשי הדולפין להגשים את ייעודם דרך יצירתיות יוצאת דופן. אלו שהדולפין הוא בן לווייתם, מוזמנים לבדוק האם קיים איזון בחייהם בין הנאה ועבודה? האם הם מוכנים לתת אמון בזרימה של החיים, לשחרר לחץ, להתרווח ולנשום? אם אתם זקוקים לשינוי בחייכם, צרו אותו דרך נשימה ושימוש בצליל ואל תשכחו לחייך.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully