וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום: "ישראל מפרה החוק הבינלאומי"

8.1.2009 / 13:28

הארגון טוען כי צה"ל מונע גישה לאמבולנסים הרוצים לפנות פצועים בעזה. תגובת צה"ל: "פועלים בשיתוף פעולה מלא עם גופי הסיוע"

צוותי סיוע מצאו ארבעה ילדים גוועים ברעב יושבים ליד גופותיהן של אמותיהן ההרוגות וגופות נוספות בבית בעיר עזה שהופצץ על ידי צה"ל, כך דיווח היום (חמישי) ארגון הצלב האדום. הצלב האדום האשים את ישראל בכך שהיא משבשת בכוונה את גישת האמבולנסים לאזורים הנפגעים ודרשה גישה בטוחה לצוותי הסהר האדום, הרוצים לשוב ולפנות פצועים.

"זוהי תקרית מזעזעת", אמר פייר ווטאש, האחראי בצלב האדום על ישראל והשטחים. "צה"ל חייב היה להיות מודע למצב, אך לא סייע לפצועים. כמו כן, הוא לא איפשר לנו או לאמבולנסים של הסהר האדום להגיש סיוע לנפגעים", הוסיף.

ארגון הצלב האדום, המתאפיין במדיניות הנייטרלית שלו בדרך כלל, התייחס לתקרית במילים קשות ביותר ואמר כי הוא סבור שישראל הפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי. אתמול הצליחו מספר אמבולנסים וצוותים של הצלב האדום להגיע לאזור שכונת זייתון שבעיר עזה. צוות ההצלה מצא "ארבעה ילדים קטנים יושבים ליד אמהותיהן המתות באחד הבתים. הם היו חלשים מדי מכדי לעמוד לבד. איש אחד נמצא עדיין בחיים אך גם הוא היה חלש מאד. בסך הכול, היו בבית 12 גופות שכובות על מזרנים", מסר הצלב האדום.

בבית נוסף מצאו הצוותים 15 ניצולים מירי צה"ל, בהם גם פצועים. שלוש גופות היו מוטלות בבית האחר. חיילי צה"ל, שעמדו במרחק 80 מטרים מהבית, הורו לצוותים לפנות את האזור אך אלו סירבו. "הצלב האדום סבור כי במקרה זה לא עמד צה"ל בהתחייבות שלו, במסגרת החוק ההומניטרי הבינלאומי, לטפל ולפנות את הפצועים. זה בלתי מתקבל על הדעת", נמסר מהארגון.

צה"ל פרסם תגובתו להאשמות הצלב האדום ואמר כי הוא עובד בשיתוף פעולה עם גופי הסיוע הבינלאומיים המסייעים לאזרחים שנקרו בשוגג לקו הירי. צה"ל מסר כי האשמות רציניות מסוג זה צריכות להיבדק כראוי לאחר שתוגש תלונה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully