וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "הפעולות בעזה אינן שפיטות"

עדי שמחוביץ

8.1.2009 / 13:07

כך נכתב בתשובה לעתירה שהגישו לבג"ץ ארגונים לזכויות אדם, בדרישה להימנע מתקיפת אמבולנסים בעזה ולאפשר פינוי פצועים

המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבג"ץ את תגובתה לעתירה שהגישו שלשום ארגון "רופאים לזכויות אדם" וארגונים נוספים נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בעקבות הלחימה בעזה.

בעתירתם ביקשו הארגונים השונים מבג"ץ שיורה למדינה לנמק מדוע אין נמנעים מתקיפת צוותים רפואיים ואמבולנסים ומדוע מעכבים או מונעים פינוי של פצועים בעזה אל בתי החולים לקבלת טיפול רפואי.

בתשובתה לעתירה, טוענת המדינה כי העותרים מתעלמים לגמרי מהמורכבות שכרוכה במצבים של לחימה פעילה. יתרה מזאת, בתשובת המדינה נכתב כי "פעולות הלחימה של צה"ל, המבוצעות במסגרת אירועי הלחימה המתרחשים עתה ברצועת עזה, הנושאת אופי מבצעי מובהק, אינן שפיטות". בנוסף, גורסת המדינה כי לבית המשפט אין יכולת לתת סעדים יעילים ואפקטיבים בזמן הלחימה, "ולו בשל העובדה כי אין כל אפשרות להציג בפני בית המשפט, בזמן אמת, את התמונה הדינמית של שדה קרב".

צה"ל פתח חמ"ל לפינוי פצועים

עוד נכתב בתשובת המדינה כי מדיווחים של החיילים בשטח ומעדויות ויזואליות עולה בצורה ברורה וחד משמעית שחמאס עושה שימוש באמבולנסים לביצוע פעולות טרור ואנשי חמאס מתחזים לאנשי צוות רפואי: "מדובר בשיטות פעולה ולא באירועים נקודתיים", נכתב בתשובה.

לעניין פינוי הפצועים, נכתב בתשובת המדינה כי אנשי הצלב האדום, ארגוני זכויות אדם וגורמים מהצד הפלסטיני יכולים לעמוד בקשר ישיר עם צה"ל בנושא של פינוי פצועים וטיפולים רפואיים, באמצעות חמ"ל רפואי מיוחד שהוקם לשם כך.

לכן, המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה ומנמקת: "בימים אלו מתבצעות פעולות לחימה קשות ברצועת עזה, שהחלו בעקבות מסע טרור רצחני שמנהל שלטון החמאס נגד תושבי מדינת ישראל מזה שנים. צה"ל, בהתאם להוראות הממשלה, מנהל את מבצע 'עופרת יצוקה' על מנת לשנות מהיסוד את המציאות הביטחונית באזור הדרום. על אף שהחמאס הפרו ומפרים בצורה בוטה את דיני הסכסוך המזויין, בין היתר, בכך שהם משתמשים בצוותים רפואיים, אמבולנסים ומתקנים רפואיים, לצורך ביצוע פעולות עויינות, הרי שצה"ל ממשיך לפעול בעניינים אלו בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully