וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צלם ובני משפחתו נהרגו מפגזי צה"ל

ניר יהב וטלי גולדשטין

9.1.2009 / 1:01

לדברי מקורות פלסטינים, צלם העיתונות, אשתו ואמו נהרגו מפגז שנורה לעבר ביתם. מאז תחילת המבצע בעזה נהרגו 770 פלסטינים

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מקורות פלסטינים דיווחו אמש (חמישי) כי צלם עיתונות פלסטיני, אשתו ואמו, נהרגו כתוצאה מפגז שנורה לעבר ביתם בשכונת תל אל-הווא בדרום מערב העיר עזה. מקורות רפואיים פלסטינים מסרו עוד כי אזרחית אוקראינית הנשואה לפלסטיני בעזה ובנה תינוק בן שנה, נהרגו מפגז שנורה לעבר ביתה בשכונת סג'עייה שבעיר עזה. מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת פעולת צה"ל בעזה עומד על כ-770.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי בשעות הערב התנהלו עימותים בין חיילים לפלסטינים חמושים בג'בלייה שבצפון רצועת עזה, וכי כוחות צה"ל החלו בכניסה קרקעית למחנה הפליטים ג'בליה.

הפלסטינים דיווחו כי אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו, בהפצצה של חיל האוויר בדרום רצועת עזה, וכי פלסטיני נוסף נהרג כתוצאה מירי פגז שפגע בביתו שבשכונת תל אל-הווא בדרום מערב העיר עזה. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים, כי שתי נשים פלסטיניות נהרגו מפגיעת פגז טנק שנורה לעברן באזור העיירה אל-קרארה בדרום רצועת עזה. בתקרית אחרת, נפצעו שני פלסטינים נוספים באורח אנוש. במקביל, נהרגו שני פלסטינים בתקיפה של חיל האוויר בסמוך לעיר חאן יונס בדרום רצועת עזה.

הבוקר נהרגו חמישה פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, בשתי תקיפות של חיל האוויר בצפון הרצועה. בתקיפה בבית חאנון נהרג בכיר הזרוע הצבאית מוחמד אבו עמשה, ובתקיפה נוספת נגד חוליית חמושים נהרגו שלושה פעילים, מוחמד אל-הינדי, אנואר אבו סאלם, ראא'ד אל-מלפוח ועבד א-נאסר עודה.

מקורות פלסטינים דיווחו שלאחר שנמצאו כ-50 גופות של פלסטינים היום, עלה מניין ההרוגים מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועה ל-765 ומספר הפצועים ל-3,150. לטענת הפלסטינים, כ-300 מבין ההרוגים וכמעט מחצית מבין הפצועים הם נשים וילדים.

אונר"א מפסיקה פעילותה בעזה

בתוך כך סוכנות הסיוע של האו"ם הודיעה היום כי היא מפסיקה את פעילותה בעזה בגין הסכנה שמציבה פעילות צה"ל לביטחון אנשיה. "אונר"א החליטה להשהות את פעילותה ברצועת עזה בשל ההסלמה באלימות נגד אנשיה בשטח", אמר עדנן אבו חסנא, דובר הסוכנות. הוא לא ציין לכמה זמן תיפסק פעילות הסיוע. מוקדם יותר נהרג נהג משאית של הסוכנות בסמוך לבית חנון שבצפון הרצועה לאחר שחיילי צה"ל ירו לעברו.

במהלך היממה האחרונה ביצע חיל האוויר כ-30 תקיפות באזורים שונים ברחבי רצועת עזה. בתקיפה אווירית באזור חאן יונס נהרגו שני אזרחים פלסטינים ובהפצצה במחנה הפליטים אל-בורייג' נהרג אזרח שלישי.

מרבית תקיפות צה"ל במהלך היום כוונו נגד בתים ומבנים ביטחוניים במחנה הפליטים א-שאטי ממערב לעיר עזה ומדרום לעיר עזה, היכן שהיתה פעם התנחלות נצרים. במהלך הלילה תקף צה"ל מסגד בשכונת שייח' רדואן והשמידה אותו כליל. בעיר עזה, בנוסייראת ובג'בליה הופצצו בתים של בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. בשעות הצהריים תקף חיל האוויר את ביתו של דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית.

אמש מסרו מקורות פלסטינים כי מעל 30 אלף אזרחים פלסטינים המתגוררים בעיר רפיח נטשו את בתיהם לאחר שמוקדם יותר מטוסי חיל האוויר פיזרו כרוזים המבקשים מתושבי רפיח לעזוב את בתיהם. רוב הכרוזים פוזרו בסמוך לשכונות הסמוכות לגבול בין מצרים לרצועה. במהלך הלילה תקף חיל האוויר יעדים באזור, ביניהם עשרות מנהרות ומחסני אמצעי לחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully