וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקדמים המגעים בין רשת לערוץ 10 למיזוג

איילה צורף

8.1.2009 / 9:57

אודי אנג'ל צפוי להיות בעל מניות מרכזי בחברה הממוזגת. לפחות אחד מבעלי המניות הנוכחיים בערוץ 10 ימכור את חלקו בערוץ אם המיזוג ייצא לפועל

זכיינית ערוץ 2 רשת ובעלי ערוץ 10 ממשיכים לנהל שיחות למיזוג. המגעים, שהחלו לפני כחודש, מתקדמים באחרונה, כך שבצדדים החלו כבר בשיחות אופרטיוויות לחלוקת מניות בחברה הממוזגת.

ככל הנראה לפחות אחד מבעלי המניות הנוכחיים בערוץ 10 ימכור את חלקו בערוץ ויצא מהשותפות, במידה שאכן יתרחש מיזוג בין ערוץ 10 לרשת. בעלי המניות בערוץ 10 הם ארנון מילצ'ן, יוסי מימן ורון לאודר. גם ברשת צפויים כמה בעלי מניות למצוא את דרכם החוצה במידה שהמיזוג ייצא לדרך. הערכות הן שאודי אנג'ל יהפוך לבעל מניות מרכזי בערוץ הממוזג.

מטרת החיבור בין רשת וערוץ 10 הוא לחזק את שתי הזכייניות שנחשבות לחלשות יותר ביחס לקשת, זכיינית ערוץ 2. במידה שאכן המיזוג יצא לדרך, יווצר בישראל מצב שבו לכל ערוץ יש זכיין אחד שמפעיל אותו, והאיום של סגירת ערוץ 10 ילך וייעלם. רשת וערוץ 10 נחשבות לזכייניות החלשות יותר בשוק על אף שרשת משדרת ארבעה ימים בשבוע וערוץ 10 שבוע שלם, בעוד שקשת, המשדרת רק שלושה ימים בשבוע, עוקפת את שתיהן מבחינת הרייטינג ומגיעה להכנסות דומות.

בתגובה לשאלה שהופנה לרשות להגבלים עסקיים אודות עמדתם בדבר מיזוג אפשרי זה, נמסר: "במידה שרשת וערוץ 10 מנהלים בינהם שיחות למיזוג, הן צריכות לעשות זאת על פי החוק הקובע שאסור להם להעביר מידע כספי או מסחרי סודי בינהן. במידה שאכן יחליטו השניים להגיש בקשת מיזוג, הרשות תבחן את הבקשה ותגבש את עמדתה".הגורם האחראי ברשות להגבלים עסקיים על מתן אישור כזה הוא עו"ד בועז גולן, היועץ המשפטי של הרשות.

לפני כחודש אמר זאביק פלדמן, דירקטור בערוץ 10, הסביר: "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות. ברור שהמצב כמו שהוא לא יכול להימשך. אנחנו מאוד מרוצים מהאנשים ומהמנהלים שלנו בערוץ 10, אבל הבעיה היא בבסיס של השוק ואופן התנהלותו. תנאי השוק הבסיסיים הם כאלה שלא מאפשרים לערוץ כלכלי לשרוד, ולכן אנו בוחנים את כל האפשרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully