וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "לא ירינו קטיושות לעבר ישראל"

ניר יהב ויהושע בריינר

8.1.2009 / 12:28

בעקבות מטח הקטיושות לגליל, מסר שר לבנוני כי חיזבאללה הודיעה שארגונו לא ביצע הירי. סניורה: "מחוייבים להפסקת האש"

גורמים צבאיים אומרים הבוקר (חמישי) כי אין בכוונת צה"ל לפתוח בחזית נוספת בגבול הצפון בעקבות ירי טילי הקטיושה לעבר הגליל המערבי. "אין בכוונת צה"ל להגיב מעבר לירי פגזי התותחים לעבר מקורות הירי בלבנון. כמו כן, אנו מבקשים מהתושבים להמשיך בשגרה, אך להישמע להוראות פיקוד העורף. צה"ל ממשיך בכוננות גבוהה בגבול הצפון".

ממשלת לבנון הודיעה הבוקר כי היא מתנגדת לירי הקטיושות מלבנון לעבר ישראל והיא רואה בו הפרה של החלטה 1701 של האו"ם. עוד נמסר כי נערך בירור לגבי זהות האחראים על הירי. ממשלת לבנון הודיעה גם כי היא מחויבת להפסקת אש. ראש הממשלה פואד סניורה הורה לחקור מי עומד מאחורי הירי. בנוסף, שר ההסברה הלבנוני הודיע כי חיזבאללה עדכן את ממשלת לבנון שהוא אינו מעורב בירי הקטיושות לעבר ישראל הבוקר.

צבא לבנון הודיע כי כוח יוניפי"ל והוא "נקטו את הצעדים הנדרשים כדי למנוע מגורם כלשהו לנצל את המצב ולפגוע בביטחון המדינה". הצבא לא מסר מי עומד מאחורי ירי הקטיושות. עוד דווח כי צבא לבנון ויוניפי"ל העלו את הכוננות בקרב אנשיהם לרמה המקסימלית וכי תגברו את פרישתם בגבול עם ישראל. צבא לבנון הציב מחסומים באזור והודיע כי יבצע חיפוש קפדני במכוניות המתקרבות לגבול עם ישראל.

מפקד כוחות יוניפי"ל קלאודיו גרזיאנו קרא להפגין "איפוק מקסימלי" על מנת למנוע הסלמה של המצב.

ההערכה בצה"ל היא שמדובר בירי הזדהות של ארגון פלסטיני, ככל הנראה הקשור לארגונו של אחמד ג'יבריל, עם תושבי רצועת עזה. זאת במטרה לאותת לחמאס כי הם אינם נלחמים לבדם בישראל. בישראל אינם שוללים כי העובדה כי הירי היום קשור לירי שנעשה לפני שנה בדיוק אל עבר שלומי, אז נורו לצפון שתי רקטות ללא נפגעים.

"להציב אולטימטום לממשלת לבנון"

תא"ל (מיל') רפי נוי, לשעבר רמ"ט פיקוד הצפון, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "מוקדם לדעת אם מדובר בירי מקרי או במשהו מתוכנן עם פוטנציאל להסלמה. אם צה"ל יגיב עכשיו, תיפתח חזית אש נוספת בוודאות, אך אין זה אומר שאם לא נגיב הגזרה בהכרח תירגע". נוי מעריך עוד, כי למרות שאין שום הוכחה לקשר של חיזבאללה לירי, יש לנסראללה מה להרוויח מאירועי הבוקר.

"זה (הירי) אמנם יכול לקרות ללא הסכמה של חיזבאללה, אבל הם מאוד ישמחו לקחת על זה קרדיט בניסיון להראות שהם היחידים בעולם הערבי שעשו משהו בתגובה למבצע צה"ל בעזה", הוסיף. נוי חושב שעל ממשלת ישראל להטיל את מלוא האחריות על ממשלת לבנון וגורס שנדרש אולטימטום ברור. "אולמרט צריך לשדר לממשלת לבנון שישראל רוצה לדעת מי עשה את הפעולה ומה ממשלת לבנון עומדת לעשות נגדו. אם לא נקבל תשובות ברורות, עליו להפעיל את צה"ל תוך 24 שעות".

אל"ם (מיל') ד"ר צביקה ברקאי, בעבר מפקד חטיבת רמת הגולן, אמר כי "שום דבר לא מפתיע. זהו תהליך צפוי שכל בעלי הידע והניסיון הבינו שהוא עתיד לקרות וקיוו שלא יקרה. הוא מבטא את ההדדיות ביחסים שקיימים בין ארגוני החיזבאללה והטרור התהליך הוא דו סטרי. אבל אין סיבה להיכנס ללחץ חריג או לשנות את שגרת החיים. יש לנהוג בצפון בהתאם להנחיות שקיבלו מפיקוד הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully