וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לוחצת: קבלו את היוזמה המצרית

8.1.2009 / 1:22

לטענת מזכירת המדינה האמריקאית היא מפעילה לחצים על ישראל בנושא. ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון יגיע הבוקר לקהיר

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, אמרה הלילה (חמישי) כי הפעילה לחצים על ישראל לפעול למען הפסקת אש ברצועת עזה. רייס הוסיפה ואמרה כי ארה"ב תומכת ביוזמה המצרית- צרפתית להפסקת אש. לדבריה, היא שוחחה טלפונית עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני ודנה עימם בפרטי היוזמה.

מוקדם יותר דווח כי עמוס גלעד, ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, יצא הבוקר לקהיר על מנת לדון בהצעה המצרית להפסקת אש. גלעד יוועד עם ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן ועם בכירים מצרים נוספים. מוקדם יותר החליט הקבינט הביטחוני לדחות למועד לא ידוע את ההצבעה בנוגע להרחבת המבצע הקרקעי ברצועת עזה. השרים החליטו כי המבצע בעזה ימשיך במתכונתו הנוכחית, אולם כאמור לא התקבלה החלטה לגבי הרחבת הפעולה הקרקעית. עוד הוחלט כי ישראל תדון ביוזמה המצרית להפסקת אש. החלטת הקבינט נמסרה זמן קצר לאחר שנשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי הצדדים הסכימו ליוזמה המצרית להפסקת האש ברצועת עזה.

בתוך כך, ישראל מסרה כי היוזמה המצרית עדיין נמצאת על שולחן הדיונים. "אנו מקבלים בברכה את היוזמה המצרית-צרפתית. אנו רוצים שהיא תצליח", אמר מארק רגב, דובר משרד ראש הממשלה לתקשורת זרה. "עם זאת, אנו ממשיכים בשיחות לגבי עקרונות היוזמה. שקט בר קיימא בדרום יהיה מבוסס על הפסקת כללית של הירי מעזה לישראל ועל אמברגו נשק על חמאס שנהנה מתמיכה בינלאומית", הוסיף. גם בחמאס מסרו הודעה דומה, וציינו כי היוזמה עדיין בדיונים.

אתמול אמרה דנה פרינו, דוברת הבית הלבן כי יש צורך דחוף להגיע להפסקת אש בת קיימא וארוכת טווח בעזה. "אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להשיג הפסקת אש מהר ככל האפשר", אמרה. פרינו חזרה והדגישה כי על חמאס להפסיק תחילה את ירי הטילים לעבר ישראל לפני שייחתם הסכם כלשהו.

לפי היוזמה המצרית-צרפתית, ישראל וחמאס יסכימו להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. לאחר הפסקת האש תזמין מצרים את שתי ההנהגות לשיחות על הסדרים ארוכי-טווח שיכללו את הסרת המצור מעל רצועת עזה. לפי ההצעה, ייפתחו גם שיחות בנוגע לאבטחת הגבול בין ישראל למצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully