וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: העבירו דלק לרצועה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.1.2009 / 17:49

ארגוני זכויות אדם עתרו לבג"ץ ודרשו להורות העברת דלק וחשמל לרצועה. "עיכוב בהעברת הדלק מאיים לזרוע חולי, הרס ואף מוות"

תשעה ארגוני זכויות אדם עתרו היום (רביעי) לבג"ץ בדרישה להורות על העברת דלק וחשמל לרצועת עזה. לטענת הארגונים, הקיצוץ באספקת הדלק הדרוש לייצור חשמל גרם לקריסה של מערכת המים והביוב ברצועת עזה וכתוצאה מכך ל-800 אלף בני אדם בעזה נותקה לגמרי הגישה למים. בעתירה, שנוסחה על ידי עורכות הדין שרי בשי ותמר פלדמן מעמותת "גישה", נכתב כי כל עיכוב בהעברת הדלק "מאיים לזרוע חולי, הרס ואף מוות מיותרים".

"השליטה הפיזית בעזה ונגישותו של הצבא לאוכלוסייה שבשליטתו מקימה חובה לדאוג בכל דרך לאספקת צרכי האוכלוסייה האזרחית ברצועה", נכתב בעתירה. עוד נכתב כי שר הביטחון היה צריך להיערך למשבר ההומניטרי הצפוי "ומשלא עשה כן, עליו לדאוג לספק את החסר כעת, באופן מלא ומיידי".

אמש הגישו שמונה ארגוני זכויות אדם עתירה לבג"ץ בדרישה להורות לצה"ל להימנע מתקיפת אמבולנסים וצוותים רפואיים ולאפשר ללא דיחוי פינוי של פצועים פלסטינים לקבל טיפול רפואי. לטענת העותרים, מאז תחילת פעולת צה"ל בעזה, "אירעו מקרים רבים בהם ירו כוחות הצבא על צוותי רפואה בעת מילוי תפקידם, ורבים מהם נפגעו". בעתירה נכתב כי מדובר בפעולה בלתי חוקית המנוגדת למשפט הבינלאומי והישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully