וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע בעזה מחזיר לאופנה את החרם האקדמי

טלי גולדשטין

7.1.2009 / 17:18

עובדים באוניברסיטת אונטריו שבקנדה קראו להחרים אקדמאים ישראלים בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה. "יש לעצור את הטבח בעזה"

שוב קריאות לחרם אקדמי על ישראל: עובדי אוניברסיטת אונטריו שבקנדה, המשתייכים לאיגוד המקצועי CUPE, קראו ביום שני בכנס השנתי שלהם לתמוך בחרם על אקדמאים ישראלים הנואמים, מרצים או עורכים מחקרים באוניברסיטאות באונטריו כצעד מחאה נגד פעולת צה"ל בעזה והפצצת האוניברסיטה האיסלמית ברצועה.

"בתגובה לבקשת הפדרציה הפלסטינית של איגודי הפרופסורים ועובדי האוניברסיטה, אנו מוכנים למנוע את כניסת אקדמאים ישראלים לאוניברסיטאות שלנו, אלא אם כן אלו יגנו מפורשות את הפצצת האוניברסיטה ואת התקיפה הכוללת על עזה", אמר סיד ראיין, נשיא CUPE אונטריו. "זהו הצעד ההגיוני הבא, המסתמך על מדיניות שאומצה על ידי הארגון עוד ב-2006", הוסיף.

"יש להגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל כדי לעצור את הטבח המרחש מדי יום", אמרה ג'ניס פולק-דוסון, יו"ר האיגוד באוניברסיטת אונטריו. "אנו גאים להוסיף את קול CUPE לקולות אחרים בעולם האומרים 'הגיעו מים עד נפש' ".

CUPE אונטריו הוא הזרוע הפוליטית של האיגוד המקצועי של עובדי המגזר הציבורי בקנדה (CUPE). האיגוד כולו מונה 200 אלף חברים והוא הגדול בקנדה.

מרכז "ידידיי שמעון ויזנטל" קרא בתגובה לארגון לזנוח את ההצעה להחרים את האקדמאים הישראלים מאוניברסיטאות באונטריו, המחוז המאוכלס ביותר בקנדה, בטענה לפגיעה בחופש האזרח והחופש האקדמאי. הצעה דומה להטיל חרם על ישראל מצד מוסדות ההשכלה הגבוהה, הרפואה והאיגודים המקצועיים בבריטניה, הוסרה בתגובה לאיום בתביעה משפטית בגין אפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully