וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח ברזילי: "המיגון מתעכב ואנו משותקים"

פנחס וולף

7.1.2009 / 15:04

ועדת הפנים, שדנה במיגון בית החולים באשקלון, הפכה לזירת קרב בין משרדי הממשלה. ח"כ פינס: "מציאות קפקאית ובלתי נסבלת"

"בית החולים 'ברזילי' משותק, ואנחנו עושים ניתוחים דחופים בלבד תחת אזעקות" – כך אמר מנהל בית החולים, ד"ר שמעון שרף, בדיון מיוחד שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע למיגון בית החולים. אלא שבעוד גזרת הדרום מתוחה ובית החולים "ברזילי" קולט חיילים ואזרחים פצועים, משרדי הממשלה הטיחו האשמות אלו באלו בשל אי מיגונו של בית החולים.

לדברי שרף, "לצורך הקמת האגף הממוגן נאספו כבר 14 מליון דולר מתרומות וסכום דומה ממשרד האוצר, אושרו תוכניות הבניה ונבחר קבלן ביצוע לפני יותר משנה, אך העבודות מתעכבות בגלל קברים עתיקים בשטח האגף שתוכנן". ארכיאולוג מחוז דרום ברשות העתיקות, ד"ר דב נחליאלי אישר את עובדת הימצאות הקברים במקום, וטען כי לפני חמישה חודשים משרד ראש הממשלה הורה להפסיק את חפירות הקברים.

הרבנות הראשית צריכה לגלות מנהיגות

יועץ ראש הממשלה להתיישבות, עוזי קרן, העביר את הכדור למשרד הדתות. "בחנו מספר חלופות", הוא אמר, "אך לא הגענו להכרעה ברורה. החלטת הממשלה קבעה כי הסוגיה עוברת לפתחו של משרד הדתות". נציג משרד הדתות הזדרז להגן על השר יצחק כהן ואמר כי "גם אילו לא היה נושא הקברים, עדיין לא היה מיגון. יצחק כהן הוא לא הבעיה אלא הפתרון".

נציג פיקוד העורף שהשתתף בדיון אמר שהפיקוד הגביל את פעילות בית החולים באזורים לא ממוגנים, אולם הם לא היו מעורבים בהקמת האגף החדש, או בהוראות למיגונו של המבנה הקיים.

מנכ"ל הרבנות הראשית אמר ששם למדו על הנושא רק לאחרונה, ושהוחלט לכנס ישיבה דחופה מחר של מועצת הרבנות כדי לפסוק בסוגיה. יו"ר וועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (העבודה) הוזמן להופיע בפני מועצת הרבנות הראשית. פינס אמר בדיון ש"הרבנות הראשית צריכה לגלות מנהיגות. אם היא לא תכריע מחר בסוגיה זאת תהיה פשיטת רגל".

פינס הוסיף כי, "השיקולים הפוליטיים גברו על ההיגיון, אפילו בזמן המלחמה. זאת מציאות קפקאית ובלתי נסבלת. בית החולים מנוטרל בגלל ציניות ואטימות של משרדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully