וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל שוקלים לגרש נציג שגרירות ונצואלה

פנחס וולף

7.1.2009 / 13:10

השגריר הישראלי גורש אתמול מוונצואלה כמחאה על פעולת צה"ל בעזה. במשרד החוץ מתלבטים אם לגרש את הנציג הוונצואלי בתגובה

בישראל שוקלים לסלק נציג שגרירות ונצואלה, בתגובה לגירוש שגריר ישראל בונצואלה. נציגי משרד החוץ של ונצואלה התקשרו אתמול (שלישי) לשגריר הישראלי, שלמה כהן, ודרשו ממנו לעזוב את המדינה בתוך 72 שעות, יחד עם כל אנשי השגרירות. ונצאולה הודיעה כי היא מגרשת את שגריר ישראל במדינה במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה. זאת בהמשך לדרישתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס משלשום להפסיק את מה שכינה "רצח העם" שישראל מבצעת ברצועה. במשרד החוץ בירושלים שוקלים הבוקר כיצד להגיב, כאשר אחת מאפשרויות התגובה הינה גירוש נציג שגרירות ונצואלה בתל אביב.

בארבע השנים האחרונות חלה הידרדרות עקבית ביחסים בין שתי המדינות. אתמול נקטה ונצואלה בצעד חריג וגירשה את השגריר הישראלי. גורמים במשרד החוץ העריכו כי השגריר כהן יוחזר לישראל עד לתום פעולת צה"ל ברצועת עזה. יחד עם זאת, אמרו הגורמים כי קיימת האפשרות שהדבר יוביל לניתוק היחסים עם ונצואלה.

בעוד ישראל מחזיקה שגריר קבוע בקאראקס, הנציג הוונצואלי בישראל הוא דיפלומט מדרג זוטר. זאת בהמשך להרעה המתמדת ביחסים בין שתי המדינות מאז עלה הנשיא צ'אווס לשלטון במדינה. ציאווס ידוע בביקורת החריפה שהוא משמיע כלפי ארצות הברית וישראל וממשלו מקיים קשרים הדוקים עם אירן. שלשום, החזירה מאוריטניה את שגרירה בישראל להתייעצויות בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully