וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה כגיס השישי

ח"כ משה כחלון

7.1.2009 / 11:34

אל ג'זירה ורשתות אחרות מנצלות את הדמוקרטיה הישראלית, כדי לשדר לעולם שקרים ורעל הסברתי, החודר לתודעת הציבור ומסלף את תפיסת האמת שלו

לרוב משתמשים במונח גיס חמישי על מנת לתאר בוגדנות. הכוונה היא למיעוט שיש לו אינטרסים שונים מהאינטרסים הלאומיים. בשנים האחרונות אנו עדים להיווצרות גייס נוסף, אשר מסכן את המדינה לא פחות, הגיס השישי.

הגיס השישי הוא מושג שהתפתח בשנים האחרונות בעקבות תהליכים תקשורתיים, טכנולוגיים וגלובליים. ישראל בימים אלו ממש נמצאת במאבק בגיס השישי, מלחמה שהיא לא פחות חשובה מהמלחמה בשדה הקרב ולפעמים יש לה ההשלכות גדולות יותר. הגיס השישי הוא לא גוף שגדל בתוכנו, אלא גוף שמנצל את הדמוקרטיה הישראלית כדי לקדם את האינטרסים שלו. הכוונה היא לאותן תחנות שידור בינלאומיות, שמחויבות לצופה שלהן ובוחרות צד בלחימה. דוגמא ברורה לכך היא תחנת השידור אל-ג'זירה.

אל ג'זירה ותחנות שידור בינלאומיות מסוגה הפכו בשנים האחרונות לדומיננטיות, הן בארצן והן בקרב קהילות מהגרים ברחבי העולם. זהו אותו גיס השישי שישראל נמצאת במלחמה עמו, תחנות שידור אלו כלל אינן אובייקטיביות ואינן מייצגות עיתונות לשמה, אלא הן נוקטות עמדה. התוצאה שמתקבלת היא קרב קשה שמתרחש על גבי מסכי הטלוויזיה. אנו עדים למצגי שווא ודיווחים שקריים, ולעיתים הקטעים המבוימים שמשודרים, עלולים להשפיע ואף משפיעים על דעת הקהל העולמית.

במצבנו כיום ארגוני שידור אלה משרתים את ארגון הטרור החמאס. סיפור הנער מוחמד א-דורה הוא הדוגמא הטובה ביותר, כיצד סיקור שקרי משפיע על דעת הקהל בעולם כולו. אל ג'זירה ותחנות שידור אחרות מנצלות את הדמוקרטיה הישראלית, כדי לשדר לעולם שידורים אשר מצופים ברעל הסברתי החודר לתודעת הציבור ומסלף את תפיסת האמת שלו. אל ג'זירה היא כלי נשק מסוכן שהחמאס עושה בו שימוש היטב על מנת להתסיס את העולם ולהשפיע על תוצאות המלחמה ברצועת עזה.

כחלק מהמאבק בגיס השישי המדינה צריכה להשתמש בערוצי תקשורת שונים, כמו אינטרנט ותחנות טלוויזיה אחרות, כדי להסביר ולהציג את הדיווח השקרי של הגיס השישי. המלחמה ההסברתית של ישראל היא לא רק על האמת, אלא גם במי שבוחר לא לשדר את האמת. ישראל צריכה להבין שישנן תחנות שידור שמשמשות ככלי שרת של החמאס. חלק מאותן תחנות רואות בישראל כאויב, ולכן גם אנחנו צריכים לדעת להתגונן בפניהן ולמנוע מהן ביצוע של "פיגוע תקשורתי".

* משה כחלון הוא חבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully