וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "האויב הישראלי לא ראוי לכבוד"

טלי גולדשטין

7.1.2009 / 11:25

מפקד מחלקה בחמאס התראיין ל"טיימס" הלונדוני והתרברב במורל הגבוה של חייליו. "יש לנו מאות מחבלים מתאבדים"

מנהיגי חמאס הבכירים מסתתרים במקומות מסתור מאז החל מבצע "עופרת יצוקה" בעזה לפני 12 ימים. עם זאת, הקצינים הזוטרים מסתובבים ברחובות הרצועה ולא מפחדים להעניק ראיונות לתקשורת הזרה במטרה להפיץ את צדקת מאבקם. אחד מהם, מפקד המחלקה אבו ג'ונדל הסכים להתראיין ל"טיימס" הלונדוני. ג'ונדל, לבוש בבגדים אזרחיים, כשרק זקנו ומעילו מרובה הכיסים מרמז על זהותו האמיתית, נשמע מעודד ומלא רוח לחימה. "אנחנו נלחמים במשמרות, יום כן יום לא כדי שלא נקרוס מעייפות", סיפר. לדבריו, המחלקה שלו פועלת כל יום שני מעשר בלילה ועד חמש בבוקר בצפון הרצועה.

מול איומי ישראל ללחימה כוללת מול חמאס, התעקש אבו ג'ונדל, בן ה-29, כי חמאס השתמש עד כה רק בחלק קטן מ-15 אלף לוחמיו . בקצב הזה, הלחימה יכולה להימשך עוד שלושה חודשים לפחות, אמר. "אנחנו מפעילים בינתיים רק 10% מכוחותינו. יש לנו תגבורת מוכנה". לדבריו, המחלקה שלו עדיין לא נלחמה פנים מול פנים מול כוחות צה"ל ורק שיגרה טילים ופצצות מרגמה. "מרבית הכוחות הישראלים מגיעים בעיקר בטנקים ומשתמשים במסוקים ומזל"טים", סיפר.

אבו ג'נדל הבטיח כי כדי להילחם בצה"ל, חמאס הכין "הפתעות". הוא סירב לפרט אך אמר כי בעדיפות ראשונה עבורו ועבור חייליו עומדת המשימה של חטיפת חייל ישראלי כדי להשתמש כקלף מיקוח. "המטרה עיקרית שלנו היא לחטוף כמה חיילים שאנו יכולים. נעשה כל שביכולתנו כדי להשיג מטרה זו וכדי להרוס את המיתוס של הצבא הישראלי הבלתי מנוצח", הוסיף.

"עד עתה לא נתקלנו באויב הראוי לכבוד שלנו. כל צבא המתמקד ברצח אזרחים אינו ראוי לכבוד שלנו", אמר אבו ג'נדל. "הם ישלמו מחיר כבד על פשעיהם", הוסיף ואמר גם כי המורל גבוה בקרב חייליו.

"יש לנו מאות מחבלים מתאבדים הממתינים לישראלים. האפשרויות העומדות בפני חיילי צה"ל הן מוגבלות: מוות, פציעה או נפילה בשבי", אמר אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס בראיון טלפוני לרשת הטלוויזיה "אל ג'זירה". בראיון אחר ל"רויטרס" אמר עוביידה כי הפעילות הצבאית של חמאס נמצאת רק בתחילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully