וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער של היום

אייל דץ

7.1.2009 / 11:20

מאות בני נוער מתנדבים בכל רחבי הארץ, במסגרת תוכנית עמ"ן, כדי להקל קצת על תושבי עוטף עזה

בין האזעקות לשהייה במרחבים המוגנים, בפחד וחשש מהצפוי לקרות, בני נוער רבים בוחרים להתנדב ולקחת חלק פעיל בעשייה למען אחרים. הם מתנדבים במגוון רחב של תחומים ופועלים בשיתוף תוכנית עמ"ן (עיר מתנדבת נוער) המקדמת את התנדבות הנוער ברשויות ומועצות בכל ברחבי הארץ.

במהלך השבוע שחלף אירחה העיר חיפה לא פחות מאלף חמש מאות תושבים מאזור הדרום. האורחים הברוכים הגיעו לעיר בחמש עשרה קבוצות שונות של בני נוער, ילדים ומשפחות בעקבות תוכנית עמ"ן. הקבוצות שהגיעו לעיר זכו לימי כיף ואירוח אשר כללו פעילויות במוזיאון הלאומי למדע- מדעטק, משחקי באולינג, ביקור בגן השעשועים הלונה גרנד, וצפייה בסרט בקולנוע. אירוע השיא של תוכנית עמ"ן לסיוע לתושבי הדרום, היה מפגש של קבוצה של כ-70 בני נוער מן המועצה אזורית חוף אשקלון שהתכנסו לפעילות התנדבותית בשני בתי ספר לחינוך מיוחד בעיר חיפה.

גם בישוביי עוטף עזה מתנדבים מעל ל-300 בני נוער תושבי המקום: באשקלון קיים מערך גדול המפעיל את הילדים במקלטים בשעות הבוקר על מנת שהוריהם יוכלו לצאת לעבודה, בשער הנגב יזמו בני הנוער גיוס תרומות למען חיילים, בחוף אשקלון בני הנוער מסייעים לבעלי צרכים מיוחדים וקבוצה שלמה של בני נוער משדרות יצאה לבצע פעילות הסברתית לבני גילם המתגוררים בגוש דן.

תוכנית עמ"ן החלה לפעול בשנת 2003, אז חברו יחד כמה גופים בניהם: משרד החינוך, מנהל חברה ונוער וג'וינט ישראל להקמתה של תוכנית לפיתוח ולקידום התנדבות הנוער והצעירים בישראל. כיום כוללת התוכנית 47,000 בני נוער שמתנדבים לטובת ילדים בסיכון, קשישים, עולים חדשים, שיפור איכות הסביבה, שיפור איכות החיים בקהילה ועוד. עשרות אלפי המתנדבים מהווים תוספת של כ-3.3 מליון שעות של מתן מענה לצרכי הקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully