וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף יעדים בציר פילדלפי

ניר יהב ויהושע בריינר

8.1.2009 / 7:13

מטוסי חיל האוויר תקפו עשרות מטרות לאורך ציר פילדלפי, רובן מנהרות ומחסני אמל"ח. כמו כן, הופגז ביתו של אחד המעורבים בחטיפת שליט

דובר צה"ל

(צילום ועריכת וידאו: דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) למעלה מ-55 יעדים ברחבי רצועת עזה, מרביתם מנהרות ומחסני אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה באיזור רפיח. כמו כן, תקף חיל האוויר את ביתו של יאסר נאתת, ראש מערך הירי הרקטי ברפיח, ואת ביתו של מוחמד סנואר, מפקד חטיבת חמאס בחאן יונס שבדרום הרצועה ואחד מהאחראים על אירוע החטיפה של גלעד שליט.

אמש מסרו מקורות פלסטינים כי מעל 30 אלף אזרחים פלסטינים המתגוררים בעיר רפיח נטשו את בתיהם מחשש שצה"ל יכבוש את ציר פילדלפי כדי לנתק את עזה ממצרים, זאת לאחר שמוקדם יותר מטוסי חיל האוויר פיזרו כרוזים המבקשים מתושבי רפיח לעזוב את בתיהם. רוב הכרוזים פוזרו בסמוך לשכונות הסמוכות לגבול בין מצרים לרצועה. לפי הדיווחים, בכרזות נכתב: "בשל השימוש של חמאס בבתי התושבים להברחת אמצעי לחימה צהל יתקוף את המנהרות וכל בית שיש בו מנהרה באיזור. עליכם לפנות את בתיכם באופן מיידי מקבלת ההודעה".

עד ראייה מרפיח מסר לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי כל השכונות הסמוכות לגבול המצרי פונו לגמרי וכי מטוסי צה"ל מפציצים עשרות מבנים במקום. לדבריו, עשרות אלפים כבר עזבו את בתיהם.

מקורות פלסטינים מסרו גם כי סוללות ארטילריה של צה"ל ביצעו אמש ירי כבד לעבר סביבות העיר רפיח שבדרום רצועת עזה. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי צה"ל הרס אתמול כ-25 בתים באזור הגבול עם מצרים.

אב ו-3 ילדיו נהרגו מאש צה"ל

בתוך כך, מקורות פלסטינים הוסיפו כי אב ושלושת ילדיו נהרגו בהתקפה על רכבם בבית להיא. מוקדם יותר היום נהרגו שלוש אחיות בנות ארבע עד שש ממחנה הפליטים ג'בלייה בתקיפה של כלי טיס של חיל האוויר. הפלסטינים הוסיפו כי טנקים של צה"ל חידשו את הירי לעבר עזה זמן קצר לאחר השעה 16:00, אז תמה ההפוגה ההומניטרית עליה הכריז צה"ל. על פי המקורות הפלסטינים נהרגו מאז תחילת המבצע 701 בני אדם ו-3,100 נפצעו.

קודם לכן, הנחו בצה"ל את את הכוחות הפועלים ברצועת עזה לנצור את האש לשלוש שעות עד השעה 16:00 על מנת לאפשר לתושבים להצטייד במזון, מים וציוד הומניטרי. בתגובה הודיע חבר הלשכה המדינית של חמאס בדמשק אוסאמה אבו חאלד כי הארגון לא ישגר רקטות לעבר ישראל בזמן שעות ההפוגה ההומניטרית. מוקדם יותר תקף חמאס את ישראל ואמר כי ההפוגה ההומניטרית שהיא יוזמת מדי יום נועדה "לחפות על פשעיה של ישראל".

במהלך ההפוגה הועברו לרצועת עזה כמאה משאיות עם מזון, תרופות וציוד הומניטרי נוסף. כמו כן, במעבר כרם שלום החלה לפעול תחנת דלקים מאולתרת.

במסגרת ה"מסדרון ההומניטרי" נפתחו אזורים ברצועה לפרקי זמן מוגבלים, שבמהלכם הפלסטיניים הצטיידו במצרכים בסיסיים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי, "מתחילת המבצע הצבאי, ישראל הזרימה לרצועת עזה מאות טונות של ציוד, סחורות ומזון בכמות שזהה לכמות שהזרימה פנימה בחודשיים שקדמו למבצע. עם זאת, בשל פעילות החמאס מתוך ריכוזי הלחימה והמשך הלחימה של ישראל נגד פעילי הטרור של הארגון, נוצר קושי בהגעת הסיוע אל האוכלוסיה האזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully