וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתגמש: "בוחנים ההצעה המצרית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.1.2009 / 9:42

נציג חמאס בלבנון אמר כי ראשי הארגון דנים בהצעה להפסקת אש, אך לארגונו יש הסתייגויות. ”דוחים הצבת פיקוח בינ”ל”. "אל ג'זירה": צה"ל יפסיק היום את האש לשלוש שעות כדי לאפשר סיוע הומניטרי

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר בראיון לרשת אל-ג'זירה כי לחמאס יש מספר הסתייגויות מההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, אולם ארגונו ממשיך לבחון אותה ולדון בה. "אנו דוחים לגמרי את הרעיון להציב פקחים בינלאומיים בעזה", הוסיף.

לפי דיווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, צה"ל יפסיק היום (רביעי) את התקפותיו ברצועת עזה בין השעה 13:00 ל-16:00. זאת לצורך הצטיידות תושבי הרצועה במוצרים בסיסיים.

מקור מצרי המוגדר "מהימן" אמר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי מצרים ביקשה מהמשלחת של חמאס, שנפגשה אתמול עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן, "לקחת אחריות מול העם הפלסטיני ולהפחית את דרישותיהם לגיבוש הפסקת אש". מקור אחר סיפר לעיתון כי מצרים הציגה למשלחת הצעה להפסקת אש, להקמת ממשלת אחדות לאומית ולרגיעה ללא תנאים.

המקור המצרי אמר עוד כי "חמאס עלה על עץ גבוה והוא חייב לרדת ממנו. ההימורים שלו היו שגויים משום שהוא לא ציפה שישראל תפלוש קרקעית לרצועת עזה ותבצע מתקפה כה עזה. להפך: חמאס חשב שהזעם ברחוב הערבי ובקהילה הבינלאומית ימנעו מישראל לבצע מתקפה גדולה על עזה. התברר שחמאס טעה".

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס אמרה הלילה כי ארצות הברית תומכת בהצעתו של נשיא מצרים חוסני מובארק להפסקת אש מיידית בעזה. רייס דיברה לפני מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק. לדבריה, "עלינו להסכים בדחיפות על הסכם הפסקת אש שיוכל להחזיק ויוכל להביא ביטחון אמיתי".

רייס ציינה, כי "בהקשר זה אנחנו מרוצים ומשבחים את הודעתו של נשיא מצרים, ומעוניינים להתעדכן ביוזמה זו". היא הדגישה, כי ארצות הברית מתעקשת על הפסקת אש יציבה, וכי אין לחזור למצב שקדם לפעולת צה"ל ברצועת עזה. "הפסקת אש שתחזור לתנאים אלו אינה מקובלת", אמרה רייס.

מתאם קשרי החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולנה אמר היום, גם כן, כי הפסקת אש בלחימה בעזה עשויה להתקבל בקרוב מאד. "קיימת אפשרות לכך", אמר סולנה בראיון לתחנת הרדיו הספרדית "לה סר". סולנה אמר כי ההצעה להפסקת אש התקבלה בחיוב על ידי מדינות ערב כגון סוריה וכי ראש הממשלה אולמרט עשוי להיפגש עם נשיא מצרים מובארק כדי לדון בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully