וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור מצרי: "חמאס טיפס על עץ גבוה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.1.2009 / 9:26

המקור אמר ל"אל חיאת", כי מצרים הציגה לחמאס הצעה להפסקת אש. "לא יתכן שישראל תסיג כוחותיה בלי הסכם שיבטיח את שלומה"

מצרים ביקשה מהמשלחת של חמאס, שנפגשה אתמול עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן, "לקחת אחריות מול העם הפלסטיני ולהפחית את דרישותיהם לגיבוש הפסקת אש" – כך מסר (רביעי) מקור מצרי המוגדר "מהימן" לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. מקור אחר סיפר לעיתון כי מצרים הציגה למשלחת הצעה להפסקת אש, להקמת ממשלת אחדות לאומית ולרגיעה ללא תנאים.

המקור המצרי אמר עוד כי "חמאס עלה על עץ גבוה והוא חייב לרדת ממנו. ההימורים שלו היו שגויים משום שהוא לא ציפה שישראל תפלוש קרקעית לרצועת עזה ותבצע מתקפה כה עזה. להפך: חמאס חשב שהזעם ברחוב הערבי ובקהילה הבינלאומית ימנעו מישראל לבצע מתקפה גדולה על עזה. התברר שחמאס טעה".

באשר לתנאיו של חמאס לפיהם ישראל צריכה להסיג את כוחותיה לפני הפסקת ירי הרקטות אמר המקור: "בלתי מתקבל על הדעת שישראל תסיג את כוחותיה אלא במסגרת הסכם כולל שיבטיח את שלומה ויכלול מנגנון שיפקח על הפסקת ירי הרקטות תוך התחייבות של חמאס לכך". בנוגע להצבת כוחות בינלאומיים אמר: "הדבר תלוי בהחלטות מועצת הביטחון. מצרים מוכנה לכוחות בינלאומיים בתוך הרצועה ולנוכחות פקחים בינלאומיים במעברים".

המקור אמר עוד כי לא ייתכן שמצרים תישאר אדישה למה שמתרחש בעזה ותמשיך לפעול למען הפסקת המתקפות הישראליות על הרצועה. "המשלחת של חמאס, שכללה את בכירי הארגון בדמשק עימאד אל-עלמי ומוחמד נסר, הבטיחו להתייעץ בהצעה המצרית עם הלשכה המדינית של חמאס. הם לא העניקו תשובות ברורות ומוגדרות. הם הקשיבו והבטיחו להשיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully