וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תפתח מסדרון הומניטרי לרצועה

7.1.2009 / 8:01

כך לפי רה"מ אהוד אולמרט לאחר פגישה עם ראשי מערכת הביטחון. לפי התוכנית יפתחו אזורים ברצועה לזמנים מוגבלים של הצטיידות

יישראל תקים "מסדרון הומניטרי" לתושבי רצועת עזה, כך החליט היום (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט במהלך פגישת פורום "השלישייה" עם ראשי מערכת הביטחון. לדברי אולמרט, ההחלטה נועדה למנוע משבר הומניטרי ברצועת עזה, והיא מתבססת על הצעת מערכת הביטחון.

במסגרת ה"מסדרון ההומניטרי" ייפתחו אזורים ברצועה לפרקי זמן מוגבלים, שבמהלכם הפלסטיניים יוכלו להצטייד במצרכים בסיסיים. את התוכנית המדויקת יקבע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף (מיל') עמוס גלעד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי, "מתחילת המבצע הצבאי, ישראל הזרימה לרצועת עזה מאות טונות של ציוד, סחורות ומזון בכמות שזהה לכמות שהזרימה פנימה בחודשיים שקדמו למבצע. עם זאת, בשל פעילות החמאס מתוך ריכוזי הלחימה והמשך הלחימה של ישראל נגד פעילי הטרור של הארגון, נוצר קושי בהגעת הסיוע אל האוכלוסיה האזרחית".

מעמותת "רופאים לזכויות אדם" נמסר בתגובה ליוזמה, כי "פתיחת מסדרון הומניטרי לעזה ללא הוצאת פצועים לישראל היא בגדר מעט מידי ומאוחר מידי". בעמותה אמרו כי "זהו מהלך הנועד לשיפור תדמיתה של ישראל בלבד".

אולמרט שוחח אמש עם מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס ועדכן אותה בהתפתחויות המדיניות והצבאיות בעקבות הלחימה בעזה, וכן בהחלטה לפתוח את המסדרון ההומניטרי.

בעקבות ההחלטה, הורה שר הביטחון אהוד ברק לפתוח הבוקר את מעברי הגבול לרצועת עזה להכנסת ציוד ומזון הומניטרי. בין היתר צפויים להיכנס לרצועה למעלה מ-90 משאיות המכילות מזון ותרופות. כמו כן יועברו דלקים וגז לבישול.

ארגון "רופאים לזכויות אדם" התייחס הבוקר להחלטה לפתוח מסדרון הומניטרי לעזה. לדברי הארגון, פתיחת המסדרון ללא הוצאת פצועים לישראל "היא בגדר מעט מדי ומאוחר מדי. זהו מהלך הנועד לשיפור תדמיתה של ישראל בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully