וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בעזה: מבט מבפנים

יהושע בריינר

6.1.2009 / 19:08

הדיווחים של חיילי צה"ל שחזרו מהלחימה בתוך עזה חושפים שיטות פעולה מתוחכמות של חמאס ובהן שימוש במנהרות ומלכודות

מנהרות מסתוריות ומפותלות, אנשי חמאס שמגיחים לפתע, פותחים באש לעבר חיילי צה"ל ו"נעלמים" בתוך מנהרות. בתים עמוסי חומר נפץ, ושימוש בבובות כמלכודות לחטיפת חיילים: כך נראית הלחימה בתוך פאתי העיר עזה, על פי תיאורי חיילי צה"ל שחזרו מהרצועה.

הדיווחים של חיילי צה"ל שחזרו מהלחימה בתוך העיר עזה חושפים שיטות פעולה מתוחכמות של חמאס. הארגון, שהקדיש את השנים האחרונות מאז נסיגת צה"ל לבניית מערכת מנהרות עושה עכשיו, עם כניסת כוחות צה"ל לתוך העיר,שימוש באותן מנהרות. מחבלי חמאס מגיחים מהמנהרות בפתאומיות, משחררים צרור יריות לעבר החיילים, ונעלמים בחזרה.

בנוסף, עושה חמאס שימוש במנהרות על מנת לנסות ולחטוף דרכם חיילים. הערב לדוגמא דווח כי כוח של צנחנים זיהה באזור אל עטטרא בעזה, בובה דמות אדם ומתחתיה מנהרה בת עשרות מטרים אשר היתה אמורה לשמש לחטיפת חיילים. הבובה היתה אמורה להיות פתיון לחיילי צה"ל אך אלו הבחינו במנהרה מבעוד מועד ופוצצו אותה.

קרבות פנים מול פנים

מדיווחי החיילים עולה גם מספרם הגדול של בתים מממולכדים בחומרי נפץ המוכנים לכוחות בשטח הבנוי. בין היתר ניתנות הנחיות לחיילים בשטח להגביר את העירנות בכניסה למבנים לצרכי התארגנות. החיילים מדווחים גם על צלפים פלסטינים, שבמספר מקרים הצליחו לפגוע בחיילים, שרובם ניצו הודות לאפודים המגן.

כמו כן מדווח על מספר רב של קרבות 'פנים אל פנים' מול החמושים הפלסטינים. בצה"ל מציינים כי ביממה האחרונה הרגו כוחות צה"ל כמאה חמושים פלסטינים, וההערכה היא שהמגע עם החמושים יגבר ככל שהכוחות יתקדמו אל עבר השטח הבנוי.

"שמורות טבע" בסגנון החיזבאללה

בצה"ל ובמערכת הביטחון העריכו בעבר כי חמאס ינסה להעתיק את מודל 'שמורות הטבע' של חיזבאללה בצפון. במערכת הביטחון גם מאמינים כי בתוך אזור צפון הרצועה נחפרו בחודשים האחרונים עשרות רבות של מנהרות שחלקן אף מחברות בין מספר גדול של הבתים.

החשש העיקרי הוא שחלק מהמנהרות ממולכדות וינוצלו לפגיעה בחיילים ובעיקר לניסיונות חטיפת חיילים. עוד בטרם הכניסה לעזה העריכו בצה"ל כי המנהרות ינוצלו היטב על ידי אנשי חמאס, בעיקר בשל הניסיון המוצלח בציר פילדלפי. יחד עם זאת אין מדובר במנהרות כמו אלו עמן נתקל צה"ל בדרום לבנון, בעיר מפני שהקרבה לים אינה מפאפשרת חפירת מנהרות לעומק רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully