וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת רון אשטון מלהקת הסטוג'ס

עינב שיף

6.1.2009 / 16:27

הגיטריסט הנפלא והחלוצי של להקת הבית של איגי פופ מת בגיל 60, ככל הנראה מהתקף לב. פופ עצמו אמר: "אני בהלם. הוא היה חברי הטוב ביותר"

רון אשטון, גיטריסט להקת הרוק האגדית הסטוג'ס של איגי פופ, נמצא מת היום בביתו. בן 60 היה אשטון במותו, כשהדיווחים הראשוניים מצביעים כי סיבת המוות הינה התקף לב.

אשטון נמנה על מייסדי להקת הסטוג'ס, שהפכה לאבן פינה בתולדות הרוק בזכות שלושה אלבומים, בהם הלהקה הביאה למעשה סגנון חדש לעולם המוזיקה, שניחן בגיטרות אגרסיביות וצליל כבד אך אסתטי להפליא, שלימים הפך לבסיס עליו צמחה תנועת הPאנק. בלהקה ניגן גם אחיו של רון, המתופף סקוט אשטון ויחד עם הבסיסט דייב אלכסנדר, שהלך לעולמו בשנת 1975.

אשטון דורג במקום ה–29 במצעד הגיטריסטים הגדולים של כל הזמנים, על ידי מגזין הרולינג סטון. מלבד להקת הסטוג'ס, ניגן אשטון בלהקות “The New Order" (ללא קשר ללהקה האנגלית האגדית) ואף הקים הרכב בשם The New Stooges עם אחיו סקוט והבסיסט מייק וואט מלהקת The Minuteman. הסטוג'ס התאחדו בשנת 2003 ואף הוציאו אלבום מלא, עמו הופיעו בישראל ביולי 2007.

איגי והסטוג'ס בשוק

לאחר היוודע דבר מותו של אשטון, הוציאו איגי פופ, מייק וואט, סטיב מאקי(שהצטרף לאיחוד הנוכחי של הלהקה) ואחיו של רון, סקוט, הצהרה משותפת: "אנחנו המומים ממותו של רון", נאמר בהצהרה. "הוא היה מוזיקאי נפלא, אח נפלא, חבר נפלא וחלוץ אמיתי. רון היה בלתי ניתן להחלפה, אנחנו נתגעגע אליו. כל מי שהכיר אותו ידע שמאחורי דמותו הסתתר אדם נדיב, חם וטוב לב, שתמיד האמין בכוונותיהם הטובות של אנשים, גם אם לא תמיד התנהגו בהתאם".

"כמוזיקאי", הוסיפו החברים, "רון היה אליל גיטרה, שהיווה מודל לחיקוי והשראה אצל אחרים. כך יזכרו אותו אותו האנשים שהיה להם העונג לעבוד עמו, ללמוד ממנו ולחלוק עמו זמנים טובים ורעים". פופ הוסיף שורה אישית משלו, כשמסר "אני בשוק. הוא היה חברי הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully