וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר העיתונאים שהפרו צו צנזורה

נתיב נחמני

6.1.2009 / 14:45

הכתב והמפיק שעובדים בסוכנות ידיעות ערבית חשודים כי דיווחו בטלוויזיה האירנית על הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לרצועת עזה

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרם של חאדר שאהבין ממזרח ירושלים ושל מוחמד סרחאן, שחשודים בהפרת צו צנזורה ושידור ידיעה על כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה, זמן קצר לפני תחילת השלב הקרקעי.

שאהין וסרחאן, כתב ומפיק סוכנות ידיעות ערבית שפועלת מרמאללה נעצרו אתמול על ידי אנשי היחידה הארצית לחקירות בין לאומיות (יאחב"ל) של המשטרה, לאחר שיוחסה להם מסירת סודות צבאיים בדיווח ששודר בערוץ הטלוויזיה האירני.

בדיון שנערך בבית המשפט עלה כי כתב הטלוויזיה שהבחין בתנועת כוחות גדולים של צה"ל, דיווח על מה שראה וכשנשאל בשידור האם תנועת הכוחות יכולה להעיד על תחילתו של השלב הקרקעי, ענה על כך בחיוב.

פרקליטם של החשודים, עו"ד דחלה מוחמד, אמר במהלך הדיון כי השניים דיווחו מהשטח יחד עם כלי תקשורת רבים אחרים, בהם כלי תקשורת ישראלים. עורך הדין מוחמד הוסיף כי השניים פעלו בתום לב ואף העתיקו את מיקומם יחד עם כתבים נוספים, לבקשת גורמים מטעם הצבא והצנזורה שנכחו במקום. השניים נעצרו על ידי המפלג לעבירות ביטחוניות בראשות סגן ניצב ירון לונדון.

עורך הדין מוחמד אמר כי "אין מדובר באנשים שמטרתם למסור ידיעות סודיות, בעיקר משום שזאת בהחלט לא הדרך למסור ידיעות כאלו". עורך הדין הוסיף כי "לעיתים, במהלך שידור חי, יכולות להיפלט מילים שמשמעותן עלולה להיות מובנת בצורה אחרת".

"לטעמי, גם בשידור חי, חל הכלל של סייג לחוכמה שתיקה", אמר השופט בהחלטתו, בתגובה לטענת העו"ד. באשר בקשת המשטרה להאריך את מעצרם מחשש למסוכנות ולפגיעה בשלום המדינה והציבור, אמר השופט: "אין ספק כי כאשר נטען כלפי החשודים שדיווחו על כניסת כוחות צה"ל לרצועה, יש בכך משום פגיעה בביטחון המדינה ובביטחון החיילים ולכן מתקיימת עילה לעוצרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully