וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלכס אהב את החיים בצבא"

יהושע בריינר וניר יהב

6.1.2009 / 21:33

כך אומרים חבריו של סמ"ר אלכס משביצקי, בן 21 מבאר שבע, שנהרג לאחר שנפגע מחילופי אש בשכונת סג'עייה במזרח העיר עזה

תאגיד כאן

(צילום באדיבות ערוץ 1)

סמל אלכסנדר משביצקי, לוחם ביחידה מובחרת בהנדסה קרבית, בן 21 מבאר שבע, נהרג הבוקר (שלישי) בחילופי אש בשכונה ס'געייה במזרח העיר עזה. הוא נהרג כאשר חמושים פלסטינים ירו לעבר כוח משולב של חטיבת גולני וחיילי הנדסה. עוד ארבעה חיילים נפצעו קל ופונו לבית החולים.

משביצקי הותיר אחריו הורים, אח ואחות. המשפחה עלתה לארץ מרוסיה בתחילת שנות התשעים. אביו הוא פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ואימו מורה. "הוא תמיד רצה להיות ביחידה הכי קרבית בצבא", סיפר לוואלה! חדשות אחד מחבריו, "ונהנה שם מכל רגע. בחור שתמיד היה שמח, עם חיוך על הפנים, שאהב מאוד את החיים ואהב את החיים בצבא". הלווייתו תתקיים מחר בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר שבע.

"מחבלים מתאבדים ממתינים להתפוצץ "

מאז שעות הבוקר נפצעו בסך הכול תשעה חיילים ברצועה, שלושה באורח בינוני והיתר באורח קל. בתוך כך, בצה"ל מסרו על נוכחות מסיבית של חמושים באזור, חלקם לבושים בחגורות נפץ.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה היום כי "עשרות מחבלים מתאבדים ממתינים להתפוצץ סמוך לחיילי צה"ל ברצועת עזה". מקורות פלסטינים דיווחו במקביל, כי בצפון הרצועה מתקיימים עימותים קשים בין חיילי צה"ל לפלסטינים. רשת "אל-ערבייה" דיווחה, כי חיילי צה"ל מבצעים פשיטות במספר בתים בעיירה בית לאהיא שבצפון הרצועה

מהלילה תקפו כוחות חיל האוויר וחיל הים חמישים יעדים, בהם בתיהם של מספר אנשי חמאס - אוסמה טאבס, וואזיל אבו וואדי ואשרף ג'ודה, שלדברי צה"ל שימשו כמחסני אמצעי לחימה. בנוסף תקף צה"ל שני אתרים לייצור אמצעי לחימה ואת ביתו של פעיל חמאס איימן גאללה. כמו כן הותקף מבנה במחנה הפליטים ג'בליה בו שהה איימן סיאם - ראש המערך הרקטי של חמאס. בנוסף הותקפו חמישה מבנים של מפקדת חמאס בעזה, וכן בית ממולכד ובו מספר מנהרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אתמול: 4 חיילים נהרגו מאש כוחותינו

אתמול בערב נהרגו שלושה חיילי גולני במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. השלושה, רס"ן ד"ר דגן ורטמן, בן 32 ממעלה מכמש, סמ"ר נתאי שטרן, בן 21 מירושלים ורב"ט יוסף מועדי בן 19 מחיפה נהרגו מהתפוצצות פגז שנורה מטנק צה"ל ופגע בבניין בו שהו השלושה. בתקרית נפצעו בנוסף 24 חיילים. אחד באורח אנוש, שלושה חיילים באורח קשה וכ-20 נוספים באורח קל עד בינוני.

בין הפצועים היה גם מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה אבי פלד, שנפצע באורח בינוני, שוחרר כבר הערב מבית החולים ושב לפקד עך הכוחות בעזה. עם שחרורו מבית החולים, אמר פלד כי "חמאס לא מסוגל לעמוד לכוחות שלנו. אנחנו מתקדמים לאט לאט ופוגעים בכל מי שנמצא מולנו על מנת לבצע את המשימה". לדבריו, "אני לא מתכוון להיות גיבור. עשיתי את המוטל עליי ביחד עם שאר המפקדים שהיו בשטח".

כמה שעות מאוחר יותר נהרג בצפון הרצועה סרן יונתן נתנאל, בן 27 מקדומים. נתנאל, סגן מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, נפגע ככל הנראה גם הוא מפגיעת פגז של צה"ל. בצה"ל בודקים האם חיילי צוות הטנק שירה את הפגז לעבר כוח הצנחנים סבר כי מדובר בחוליית חמאס וטעה בזיהוי, או שמא הצוות טעה בכיוון הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully